Vanlig guppy og endlers...

Er det noen som har noe å si om vanlig guppy, sammen endlers guppy i en 90 l?
Nei tror nok ikke noen har noe å si om det, en at de har det bra sammen.
Masse riccia(både høyt og lavt), endlers, og vanlig guppy... Yam

D kan vell bli en fin smalsize...
har du killier med guppyene dine ?
Nei.
Har killier i et 40l...
greit, men hvor lenge har killiene levd ?
Ikke godt å si, men de i butikken sa at de hadde kommet rett før jul....
Har 5 dronning rasbora sammen de, tenkte de skulle flyttes over i 90l.

Tenkte å ha:

2 hanner, og 4-6 hunner vanlig
2 hanner, og 4-6 hunner Endlers
5 dronnig rasbora
4 otto'er

I 90 liter'n
Guppy og Endlers levendeføder er ikke bra å ha i samme kar dersom man vil bevare en ren rase, da de mikser seg. Ynglene blir pene, men jeg er personlig litt i mot å "ødelegge" rasene ved å mixe dem.
hvem bryr seg om det det er bare fint så lenge du ikke ødeleger helle rasen da :P
Man skal avlive stammen når man er ferdig med eksperimentet.

Det er høyst uønskelig at slike hybrider sprer seg i akvariemiljøene.

Både guppy og endlers er uansett finere fisk enn hybridene.

Det heter forresten arter... ikke raser! Det er ikke bikkjer vi diskuterer
Virtuoso
Nei tror nok ikke noen har noe å si om det, en at de har det bra sammen.

Endlers hannene jager hunnene mye mer enn guppyhannene. Dette er selvfølgelig ikke bra for guppyhunnene.
Det ble langt mer liv i karet når jeg mikset endlers og guppy, endlershannene gikk bananas på guppyhunnene, og jeg har inntrykk av at fødselsraten har økt. Avkommene kommer selvsagt ikke ut av mitt akvariemiljø.

Det heter forresten arter... ikke raser! Det er ikke bikkjer vi diskuterer

Huff, snakk om tabbe! Det skal ikke gjenta seg... *ler*
Virtuoso
Det gjør de ikke her ?

Da har ikke dine fisk lest dette

Endlers peker seg ut en hunn som han jager utrettelig. Guppyhannene har løsere forhold til hver enkelt hunn og lar hunnene få gjennomgå litt mer på rotasjon.

Guppyhannene spiller også mer for hunnene og hverandre, men endlers jager mer og er litt mer rett på sak.
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Virtuoso]Det gjør de ikke her ?

Da har ikke dine fisk lest dette

Endlers peker seg ut en hunn som han jager utrettelig. Guppyhannene har løsere forhold til hver enkelt hunn og lar hunnene få gjennomgå litt mer på rotasjon.

Guppyhannene spiller også mer for hunnene og hverandre, men endlers jager mer og er litt mer rett på sak.

Det gjelder sikkert generelt MEN ikke for mine fisker.
Mener dere at man ikke kan ha Endlers og Guppy sammen??? Jeg har det, de har også fått barn, men barna ser ut som vanlige Endlers. Men mener dere at de ikke skal være sammen? Jeg vil jo ikke kvitte meg med mine :S

Den ene jeg har er en blanding, den var sånn da jeg kjøpte den. Men barna hans ser ut som vanlig Endlers
Nei ikke kvitt deg med dem hvis de lever fint sammen er jo ikke no prob bare noen folk skal altid se i boka en å lære seg å SE og fårstå at fisker er som menesker enten er man en idiot eller en snill person.
Virtuoso
Nei ikke kvitt deg med dem hvis de lever fint sammen er jo ikke no prob bare noen folk skal altid se i boka en å lære seg å SE og fårstå at fisker er som menesker enten er man en idiot eller en snill person.

Men hvis man ikke burde ha de sammen, så må jeg jo gjøre noe med det! Jeg velger heller å høre på de som kan dette ordtlig.

(ikke det at du ikke kan det, men du sier bare det du mener, syns man burde høre på ekspertene)
Det går ann å ha de sammens mine går helt bra samens ikke noe pikking på damene som han fyren sier dine høres ut som de trives.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap