Grana Diskus er ett saktesynkende granulatfôr til diskus, av høy kvalitet. Størrelsen på kornene er noe mindre enn den velkjente TetraBits Diskus.
Leveres i 250ml (110g) bokser, og 1000ml (450g) bokser.
Dette fôret har følgende innhold: (garantert analyse)
Protein: 46%
Fett: 6%
Fiber: 1,8%
Aske: 9,5%
Vitaminer pr 1000g
Vitamin A: 25.000 i.E.
Vitamin D3: 2.000 i.E.
Vitamin E: 330mg
Vitamin C: 400mg (stabilisert)
Granulat-kulene synker med ulik fart, slik at ikke alt havner på bunnen med en gang. På den måten, får de fiskene som foretrekker å spise fra de frie vannmasser, også fylt magen sin.
Selvsagt kan annen fisk enn diskus fôres med dette fôret
Selv var jeg meget spent på hvordan nytt fôr ble mottatt av mine noe sære diskus. Overraskende nok, tok det dem under 10 sekunder å akseptere at dette faktisk er mat det også. Det var mye bedre enn forventet.
Tidligere har jeg brukt Tetra Diskus som tørrfôr. Jeg kan ikke pr. dato se vesentlig forskjell i utfarging og allmenntilstand hos mine fisk.
Siden det er mer fôr pr liter i forhold til Tetra (forutsatt at man ikke kjøper 10L-bøttene til Tetra), lønner det seg rent økonomisk å bruke dette fôret. Ellers er merkene så like rent kjemisk sett, at det spiller liten rolle hvilket merke en velger
Selv foretrekker jeg JBL mer og mer, og vil med stor sikkerhet fortsette å bruke JBL Grana Diskus som fôr i tillegg til oksehjerte.
Den omtalte varen er sponset avTropefisk