Scalare med egg for 3. gang, vil gjerne berge disse denne gangen. Tips??

Scalaraene mine har lagt egg før 3 gang å vet ikke helt ka æ skal gjøre før å få de te å utvikle seg til wigglers å få de fostret opp????
Noen som kan gi meg en haug med gode tips??har ikke så mye erfaring med akvarium dette er så nytt før meg..
Mitt beste råd er; Les hva andre har erfart. Det finnes masse god info bakover listene på AF, og søkefunksjonen fungerer
I profilen til arten, finner du ikke mindre enn 24 registrerte erfaringer når det gjelder oppdrett, og en relativt grei info i selve profilen. Ta en titt der
Lenke til arten finner du til venstre.

PS: Det er en enorm fordel om innlegget publiseres i rett forum, her oppdrett. Videre er det viktig at overskrifta er informerende, og med rett tegnsetting. Jeg kan garantere at det er flere som leser tråden din om disse enkle spillereglene følges Retter derfor opp dette for deg.
Søk på scalare i kunnskapsbasen.og gå inn på opdrett
dær sto det grei info.
Bruk søkefunksjonen her.
Jeg vet at jeg ihvertfall har svart på dette mange, mange ganger etterhvert Jeg har oppdrettet scalarer, og har svart før med "bruksanvisning" og alt.

Klikk her for en liste over innlegg du burde lese gjennom

Har du lest under oppdrettsfanen på Scalarer i Fiskebasen? Grunnleggende info...

Men før du gir deg i kast med å redde yngelen... er du helt sikker på at du har plass til dette? Hvor stort akvarium har du å ha kullet i? De må ha et eget akvarium, og de må ha det med en gang. Jo større jo bedre... Man kan starte med et lite (45-50 liter) men i løpet av et par uker bør du ha et større kar klart til kullet.
tusen takk
Tusen takk før hjelpen og veiledningen=)
hei mona o
heia har lest det æ kunne på forumet om dette.. har ett par scalarer i ett akvarium med eggene aleina på størrelsen 160l.
har hatt de i ett år å nu å de starta å legge egg før en mnd sia kjempe spennende.
det går så langt at de blir hvite å når noen begynner å få hale r (wiggler)så spiser de alle opp og starter på nytt.
har fulgt temp,vann verdiene og foringen etter tips så skjønner ikke hva jeg evt gjør galt sia de spiser de opp.
Men skal lese de linkene æ har fått å se om de er noe der=)
Tusen takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap