Hvem har spist eplesenglene mine?

Idag når mannen min gjorde rent i akvariumet så var begge eplesneglene spist opp.Det var bare tomme hus igjen.
Noen som vet hvem som kan ha spist de opp.
De som går der er gullfisk,gullbarber,perlegurami,senegal bikir og en algespier.

Jeg har en tanke om at det kan være gullfiskene,noen som vet om de spiser snegler?
Ingen som har et svar til meg?

Ja,ja uansett så skal jeg ut og handle meg noen nye imorgen,får handle litt mer enn 2 stk og se om jeg kan få noe babyer etterhvert.
Du har vel ikke Praktbotia?
Det kan jo være at de har dødd av seg selv også har noen spist de opp etter de døde,men de krøp nå rundt i går morges
Merkelig. Men jeg vet ikke, fordi jeg har aldri hatt snegler! Er de snille mot fisker?
Fiskeelsker!
Er de snille mot fisker?

Eplesnegler gjør ikke noe mot fisker De bare spiser alger
Har ein gjeng med Betta Enisae gåande i eit kar eg hadde fullt av eplesniglar. Litt etter litt fann eg dei fleste sniglane enten hengande ut av huset, eller husa var tome. Etter ein del om og men skjøna eg at det var bettaane som var syndarane, så det kunne kanskje tenkjast at guramien din var snigledreparen? Sidan desse høyrer til sama familien!?
CrazyFish93
[QUOTE=Fiskeelsker!]Er de snille mot fisker?

...og egg. Så på den måten kan de gjøre noe mot fiskene: de spiser opp eggene deres.

Det kan være guramiene som er de skyldige. Jeg har ingen erfaring med perleguramier, men blå gurami har, i samarbeid med paletter, spist eplesnegler hos meg. De andre fiskene har jeg ingen erfaring med, så der kan jeg ikke uttale meg.
Dyrehagen
[QUOTE=CrazyFish93][QUOTE=Fiskeelsker!]Er de snille mot fisker?

...og egg. Så på den måten kan de gjøre noe mot fiskene: de spiser opp eggene deres.
Tenkte jeg ikke på :P
Jeg var innom noen som hadde haugevis med store gullfisker... Der ble det sagt at de spiser snegler... Men har ikke sett det med egne øyne...
Som sagt så vet ikke jeg heller for jeg har ikke sett det med mine egne øyne.Så det er sikkert mye mulig at det har skjedd på nattes tid.
Ingen av fiskene du har er kjent for å greie å dra sneilen ut av huset sitt, så det er vel mest trolig at sneilene av en eller annen grunn har daua av seg selv, og deretter endt som føde.

Hvor store var sneilene?
De var så store som visst på bilde 4 her
Fullvoksne sneiler? Det er da ennå mer usannsynlig at det er noen som har drept dem, av fiskene dine.
Men du verden, da har de hatt litt å spise på.
Følg med på vannverdiene, det fiskene ikke trenger av denne næringen, driter de like godt ut igjen. Så store deler av disse sneilene kommer nok ut ufordøyd igjen... Da kryper fort nitritten oppover.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap