Den enes død, den andres brød...

Det er litt sånn i 380n min om dagen. Jeg mistenker Black ghost'n å spise øynene på de treigeste coryene oppi der. Tipper den tar de i løpet av natten. Skummel kar ja og kanskje ikke noe å anbefale sammen med små coryer. Men, åtseleterne rydder opp i karet mitt og kadaverne blir ikke liggende lenge før de forsvinner:
Cory mistet øye.
Leste tråden din.. Oppdaget i gårkveld at den ene lille svartflekkete coryen hadde mistet det ene øyet. Kan det være mulig at ghost´n har gjort dette, og i så fall har noen en teori om saken. Har 2 ghoster i en 400l. selskapskar med Discus, sae, sverddragere, maaaange cory (2 enøyede), gibbi, L-066, øksefisk og noen få neontetra (hadde mange). Flere her med erfaring med denne fisken? Har jeg bommet på fiskesammensetningen? Ble en smule nervøs her nå!

Bjarne;
hvorfor skiller du ikke disse da?
Flere av mine coryer er nå blitt øyeløse.. Hva skjer?? Må bare fange og putte disse spøkelsene mine ut for salg. Er det noen på forumet som har lyst på et spøkelse eller to? Eh.. som ikke har småfisk i karret sitt..
Man kan vel si det slik: Jeg hadde lyst på
Min erfaring er at BG og coryer ikke er særlig å ha i samme kar. L-mallene går det fint med, men coryene har ikke vett til å passe seg. Jeg har et par av disse her svinsende rundt i karet for tiden. BG'n skal fanges snart ja....
Ja nå er begge ghostene fanget og henger i arrest i hver sin pose på akvarie kanten. En liten svartflekket cory er i kakantene uten øyne, litt usikker på hva jeg skal gjøre med den, 2 andre enøyede coryer ser ut til å klare seg bra men en ting er sikkert.. ghostene skal bort om jeg så skal lage tørrfisk av dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap