Når ser man kjønnet på guppy?

lurer på en liten ting, når ser man kjønnet på guppy yngel? Jeg kan se den forskjellen på voksen guppy, men har yngel som er et par cm nå(så de er flere mnd gammel ja) Men alle ser ut som jenter... blir det sjeldent gutter? noen som har erfaring med dette?
Veldig vanskelig å se når de er så små! Det er vanlig at det kommer masse fler jenter enn gutter i et kull. Jeg trodde jeg bare hadde en gutt av ungene, men ettervært oppdaget jeg at jeg har minst 7 stykker (av ca. 40). Du ser det nok ettervært!
Jeg ser det veldig tidlig, nesten med en gang, fordi hannene får farge på kroppen. Hunnene får ikke farge så fort, og har også mye mindre farge på kroppen enn hannene. Hannene får først farge på halene også.

Dette kan komme av fargevarianten jeg har på min guppybestand. Den er mørkeblå ensfarget, uten noe mønster eller flekker, prikker og annet. Kun blått, og det er hos hannene fargen popper frem først.
Hmmm.... jeg lurte på det samme her for en stund siden. Mine gyppy yngel ser ut som damer hele gjengen, men så er de ganske små da. Får vel bare vente å se hvordan de forandrer seg.

Mvh Linka
Jeg ser det ganske tidlig på den mørke flekken som guppyhunnene har forran gattåpningen.
Hos mine guppy kan jeg se denne flekken etter ca en uke.
Linka
Hmmm.... jeg lurte på det samme her for en stund siden. Mine gyppy yngel ser ut som damer hele gjengen, men så er de ganske små da. Får vel bare vente å se hvordan de forandrer seg. Mvh Linka

De fleste ser ut som jenter som små, men noen er helt sikkert gutter!
Mine er tre uker i dag. Noen er kjempe store i forhold til de andre og har begynt å få markeringer på halen. Kanskje de store er hun? De er vertfall dobbelt så store.
Tilfeldig bekjentskap
© Bernhard Birkeland
Reklame for plussmedlemskap