FÔR ?

Åssen type fôr liker dere best og hvorfor.

Jeg er veldig glad i taco, fordi det er lettvint, godt og passe sunt

Til fiskene bruker jeg litt forskjellig, jeg liker å variere. Det blir nok mest flakfor og pellets/ tabeletter, men jeg prøver å gi de annet for minst en gang i uka.
Som regel oftere.

Da er den mygglarver, artemia, oksehjerte, ferske reker, krill.. div slike frossentfòr.
Åssen merke liker dere da?

Jeg er dårlig til å huske slikt (og gidder ikke løpe ned akkurat nå).
Men jeg liker fina fisken frossenmat, de er lette å knekke i passende biter selv om de er stivfrosne.
Kjøper noen ganger frossenfòr på Akvariemagasinet på Økern, og det merket har heldigvis begynt med mindre ruter!

Bruker Wardleys rekepellets, de løser seg opp i passe hastighet. De smuler ikke, og lager ikke masse svevegrums i vannet.
Hva med pelletsene til tetra da er ikke den bra ? og hva synes du om Tetras's produkter?

Det andre jeg bruker for tiden er JBL tabeletter + JBL ciklidepellets (små), og ocean nutrition flakfòr.

Jeg har ikke prøvd så mye, men når jeg har funnet dette som jeg (og fiskene) liker holder jeg meg til det
Jeg pleier altid å koke grønnsakene jeg gir til fiskene mine pga da synker dem, men er redd all vitaminene går ut, en når de er råe. Har jeg rett eller feil? og åssen mater du dine med grønnskaker viss du gjør det da ?

Jeg trer en skje gjennom bitene, da synker de.

Hvis du søker på feks "agurk" vil du finne endel ang dette
Jeg syntes det viktigste er å variere fôret til fiskene, og gir derfor en hel del ulikt fôr.

Hos meg fôrer jeg selskapskarene 6 dager i uka, 2 av disse med frosset eller levende fôr. Det er mest mygglarver det går i, men også noe frosset artemia.
Den delen av året der det er mulig å høste eget levendefôr, får selvsagt fiskene masse slikt.

Når det gjelder tørrfôr, varierer jeg med det meste som er på markedet, fra Tetra og JBL. Har ikke brukt fôr fra f.eks Prodac og Sera.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap