- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- FÔR ?
FÔR ?
Postet 21.02.07 kl 21:33
Endret: 21.02.07 kl 21:34
Jeg er veldig glad i taco, fordi det er lettvint, godt og passe sunt
Til fiskene bruker jeg litt forskjellig, jeg liker å variere. Det blir nok mest flakfor og pellets/ tabeletter, men jeg prøver å gi de annet for minst en gang i uka.
Som regel oftere.
Da er den mygglarver, artemia, oksehjerte, ferske reker, krill.. div slike frossentfòr.
Postet 21.02.07 kl 21:36
Postet 21.02.07 kl 21:46
Jeg er dårlig til å huske slikt (og gidder ikke løpe ned akkurat nå).
Men jeg liker fina fisken frossenmat, de er lette å knekke i passende biter selv om de er stivfrosne.
Kjøper noen ganger frossenfòr på Akvariemagasinet på Økern, og det merket har heldigvis begynt med mindre ruter!
Bruker Wardleys rekepellets, de løser seg opp i passe hastighet. De smuler ikke, og lager ikke masse svevegrums i vannet.
Postet 21.02.07 kl 21:49
Postet 21.02.07 kl 22:02
Postet 21.02.07 kl 22:05
Postet 21.02.07 kl 22:08
Postet 21.02.07 kl 22:11
Jeg syntes det viktigste er å variere fôret til fiskene, og gir derfor en hel del ulikt fôr.
Hos meg fôrer jeg selskapskarene 6 dager i uka, 2 av disse med frosset eller levende fôr. Det er mest mygglarver det går i, men også noe frosset artemia.
Den delen av året der det er mulig å høste eget levendefôr, får selvsagt fiskene masse slikt.
Når det gjelder tørrfôr, varierer jeg med det meste som er på markedet, fra Tetra og JBL. Har ikke brukt fôr fra f.eks Prodac og Sera.
Hos meg fôrer jeg selskapskarene 6 dager i uka, 2 av disse med frosset eller levende fôr. Det er mest mygglarver det går i, men også noe frosset artemia.
Den delen av året der det er mulig å høste eget levendefôr, får selvsagt fiskene masse slikt.
Når det gjelder tørrfôr, varierer jeg med det meste som er på markedet, fra Tetra og JBL. Har ikke brukt fôr fra f.eks Prodac og Sera.
Postet 22.02.07 kl 11:30