- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- merkelig oppførsel hos plecoen min
merkelig oppførsel hos plecoen min
heisann.
plecoen min kommer ut av hula si ca 1 gang hver time for og slippe ut
noen luft bobler og for og svømme upp til overflaten og snappe til seg
en munfull med luft.
jeg skvatt som bare det her i stad da han kræsjet med dekkglasset.
er dette normal oppførsel hos plecoer?
må bare legge til att han er en av de mest majestetiske fiskene jeg har sett der han cruiser rundt, Nydelig fisk dette
PS: jeg er ikke helt sikker på att det er en pleco (det kan være en gibbets)
han er i hverfall ca 20cm.
hilsen terje
plecoen min kommer ut av hula si ca 1 gang hver time for og slippe ut
noen luft bobler og for og svømme upp til overflaten og snappe til seg
en munfull med luft.
jeg skvatt som bare det her i stad da han kræsjet med dekkglasset.
er dette normal oppførsel hos plecoer?
må bare legge til att han er en av de mest majestetiske fiskene jeg har sett der han cruiser rundt, Nydelig fisk dette
PS: jeg er ikke helt sikker på att det er en pleco (det kan være en gibbets)
han er i hverfall ca 20cm.
hilsen terje
Postet 22.02.07 kl 20:10
Hos meg skjer det samme både titt og ofte, når mallemonsteret er våken Det er ikke mange timene i døgnet, men likevel :p
De fleste maller kan ta opp noe O2 via tarmsystemet, og kan derfor drive på slik. Akkurat hva som er grunnen er ikke godt å si, dette er noe jeg opplever uansett hvor god metting det er i vannet med O2
De fleste maller kan ta opp noe O2 via tarmsystemet, og kan derfor drive på slik. Akkurat hva som er grunnen er ikke godt å si, dette er noe jeg opplever uansett hvor god metting det er i vannet med O2
Postet 22.02.07 kl 20:27
Postet 22.02.07 kl 21:04
Postet 22.02.07 kl 21:40
Stygge? Nix og nei! Sugemaller er bare vakre, vakre, vakre!
Jeg har plecoen min sammen med en haug med ancistruser, og har aldri hatt problemer med det. Jeg har bare sett knuffing en eneste gang, og det var da Bartesnoppen kom i huset. Bartesnoppen er den største ancistrusen min, og en tøff herremann. Han var velvoksen da jeg kjøpte han. Han var klart mindre enn plecoen, men tydeligvis stor nok til at plecoen følte seg truet. Dermed ble det litt knuffing første dagen. Men ettersom plecoen var en hel del større, og at Bartesnoppen var smart nok til å se størrelsesforskjellen, fant de fort ut hvem som var sjefen i huset. Etter det har jeg ikke sett noen form for knuffing mellom ancistruser og plecoen, noensinne. Men, Flode, plecoen min, er en meget avslappet fisk. Han bryr seg ikke om omverdenen. Han er i særklasse størst uansett, så ha får alltid sin vilje uten å måtte ty til vold
Jeg har plecoen min sammen med en haug med ancistruser, og har aldri hatt problemer med det. Jeg har bare sett knuffing en eneste gang, og det var da Bartesnoppen kom i huset. Bartesnoppen er den største ancistrusen min, og en tøff herremann. Han var velvoksen da jeg kjøpte han. Han var klart mindre enn plecoen, men tydeligvis stor nok til at plecoen følte seg truet. Dermed ble det litt knuffing første dagen. Men ettersom plecoen var en hel del større, og at Bartesnoppen var smart nok til å se størrelsesforskjellen, fant de fort ut hvem som var sjefen i huset. Etter det har jeg ikke sett noen form for knuffing mellom ancistruser og plecoen, noensinne. Men, Flode, plecoen min, er en meget avslappet fisk. Han bryr seg ikke om omverdenen. Han er i særklasse størst uansett, så ha får alltid sin vilje uten å måtte ty til vold
Postet 22.02.07 kl 21:54
Jeg har to Pleco og en Ancistrus sammen, de er nesten bestevenner! Men litt knuffing er det her og, hvis Ancistrusen kommer på området til den store Plecoen! Men ingen blir skadet!
Men mallene mine bruker å hoppe når det er for lite oksygen i vannet!
Bilde 1: Ancistrus
Bilde 2: Største Plecoen
Bilde 3: Begge Plecoene
Men mallene mine bruker å hoppe når det er for lite oksygen i vannet!
Bilde 1: Ancistrus
Bilde 2: Største Plecoen
Bilde 3: Begge Plecoene
Postet 22.02.07 kl 21:57
Endret: 22.02.07 kl 22:00
DyrehagenStygge? Nix og nei! Sugemaller er bare vakre, vakre, vakre!
jeg vill fortsatt si att de ikke er pene på den tradisjonelle måten.
men jeg må vedgå att de er veeeldigt pene på sin egen måte
det er noe helt spesielt å se på, når kongen cruiser over bunnen på jakt etter en godbit.
men nå skal jeg sove og kongen spise så jeg sier god natt til folket.
hilsen terje
Postet 22.02.07 kl 22:23
Fiskeelsker!Jeg har to Pleco og en Ancistrus sammen, de er nesten bestevenner! Men litt knuffing er det her og, hvis Ancistrusen kommer på området til den store Plecoen! Men ingen blir skadet! Men mallene mine bruker å hoppe når det er for lite oksygen i vannet! Bilde 1: Ancistrus Bilde 2: Største Plecoen Bilde 3: Begge Plecoene
Trur ikke noen av fiskene du har er Ancistrus
Den første som du sier er Ancistrus ser ut som en gibbiceps.
Og resten ser ut som plecoer
Postet 22.02.07 kl 22:42
Postet 22.02.07 kl 23:17
Endret: 22.02.07 kl 23:18
Postet 23.02.07 kl 11:12
Postet 23.02.07 kl 13:59