"algespiser"

noen som vet hva denne fisken heter?
Kinesisk algespiser, populært kalt en &%"%#" møkkafisk
møkkafisk
skal jeg bare ta livet av de da? eller kvitte meg med de? du er sikker på at det er en sånn kinesik jæ.........fisk da?
Jeg synes også at det ser ut som en kinesisk algespiser. Pleier den å "vaske" glasset i akvariet? Hvis den ikke skader de andre fiskene, ser jeg ingen grunn til å drepe, eller helst, omplassere den
algespiser
ja den pleier å vere på ruta av og til. har 2 sånne i akvariet. en litt større og. me lyse flekker på hodet. nei går bra me de enda. har ikke sett at de har jaga fisk enda.
Se etter sår på de andre fiskene innimellom. Algespiseren kan plutselig få sansen for fiskekjøtt
Det der er en Kinesisk Algespiser! Alle sier de er så slemme, men jeg har en sånn selv, og han har ALDRI rørt de andre fiskene!!! Men hvis dine rører de andre fiskene, burde du prøve å gi de bort! Ingen grunn til å drepe de bare for at de er sånn som de er! Hvis ingen vil ha dem, kan du prøve å gi dem til en dyrebutikk, kanskje.
algespiser
begynner de me det og gå til angrep på de andre fiskene skal dyrebutikken få de i retur. da jeg kjøpte de. visste de ikke navnet på den engang. sa at det bare var en vanlig algespiser. håper det går bra .......... har nemlig 2 sånne. en som er dobbelt så stor og. denne på bildet er ca 3.5cm
De pleier å være greie så lenge de er små.... men de vokser fort, og med alderen kommer angrepslysta også. En diger slamp som ligger på lur og kaster seg over intetanende fisk som cruiser forbi. Feite slasker er de, de gidder ikke spise særlig mye alger etterhvert heller. De blir for late til å jobbe for maten, de foretrekker å rappe det andre fòret som gis i karet.
mona o
Feite slasker er de, de gidder ikke spise særlig mye alger etterhvert heller. De blir for late til å jobbe for maten, de foretrekker å rappe det andre fòret som gis i karet.

*** knegg ***, ikke særlig pop den fisken nei.

Har akkurat den samme erfaringen som Mona. Blir nok ikke flere av disse i mine kar.
Jeg syntes omplassering av loco fisk, er meningsløst. Jeg ville blitt både sur og forbanna om jeg kom intetanende hjem med en fisk, jeg syntes var uvanlig både stor og flott, for så å finne ut at den var en stor fjott (jepp, rimer det.).

Det er jo bare å kaste avlivingsjobben over på noen andre det.
algespiser
nei de fiskene der skal dyrebutikken få igjen. uff vil ikke ha de "udyra" i akvariet. store blir de og. stod i fiskebasen at de kunne bli 20 cm store
Frank Angell
Jeg syntes omplassering av loco fisk, er meningsløst. Jeg ville blitt både sur og forbanna om jeg kom intetanende hjem med en fisk, jeg syntes var uvanlig både stor og flott, for så å finne ut at den var en stor fjott (jepp, rimer det.). Det er jo bare å kaste avlivingsjobben over på noen andre det.

Men kanskje noen andre faktisk vil ha de!!! Jeg blir irritert når folk skal avlive
fisker, bare fordi de kanskje er litt slemme mot andre fisker! Det er bedre å iallefall prøve å gi de bort!!!!!!
Vi blir neppe enige om dette, noen gang, Fiskeelsker Jeg mener at fisk som er notoriske mobbere\ skadere, ikke fortjener livets rett.
Om noen virkelig vil ha disse fiskene, er det selvsagt opp til hver enkelt. Men tilgangen er så stor, at jeg ikke tror de få som vil ha denne typen slubberter, ikke får tak i dem.

Jeg føler at faren for alvorlig skade på annen fisk, og potensielle stressrelaterte sykdommer på mer ønsket fisk, veier betydelig tyngre enn ønsket om at all fisk skal leve.
Men syns du virkelig at en fisk må dø, for at den har skadet en annen fisk? Det er jo slik det er i naturen og det er slik de er skapt! Jeg syns heller ikke at annen fisk skal bli skadet, men da kan man jo ha Kinesisk Algespiser i et annet akvarie da!

Unnskyld at jeg diskuterer så mye, men jeg syns ikke det er rett at de skal dø!
Jeg er for første gang enig med deg Fiske elsker. :P
Virtuoso
Jeg er for første gang enig med deg Fiske elsker. :P

Haha. Ja, det er nok første gang :P
algespiser
jo enten det. eller levere de tilbake på dyrebutikken. har ett annet akvarie me svære slørehaler oppi. kanskje de hadde passet bedre inn der. tror de skal tole den temperaturen der. sånn ca 22-23grader. ha iallfall en av de oppi der kanskje. så se hvordan det utvikler seg. ?
Jeg har et akvarie der det bor Gullfisker og slørhale sammen med Kinesisk Algespiser, de går fint sammen.
Bare lever den tilbake, og kjøp en annen fisk som er fin. Den er ikke bare en møkka fisk men å en veldig stygg og kjedelig fisk å se på.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap