Kan reker bli sugd inn i Elite stingray filtrene?

Spm står i topic.
Har dette filteret i karet mitt på 30l der jeg skal ha reker.

Har kikka litt på det og vet at svampen går helt ned i innsuget, du kan se svampen i bunn av filteret(innsuget).

Så da er jeg litt i tvil om jeg trenger noe strømpe foran innsuget på det filteret?

Takker for svar;D
Eg har hatt eit slikt filter i 4-5 månader, har ikkje sakna nokre reker i denne tida. Yngelen har også klart seg; det gjer den som regel om du har litt plantar, mose osv.
Filteret er greitt nok, men eg vil anbefale deg å bytte ut alt "dilldallet" med blåsvamp- bitar.
Hadde uansett tatt en strømpe for det er garantert at noen yngel kommer til å havne i filteret hvis ikke.Bruker selv strømpe på en pumpe å det funker fint,ser av å til rekeyngel som kravler rundt på strømpen så hadde ikke den vært der hadde yngelen gått i i filteret.(Her et et bilde,,ser pumpen med strømpe oppe til høyre,dårlig bilde da menmen)
Er no uansett å bare prøve seg fram å se.
Harald Elias Akselvoll
Eg har hatt eit slikt filter i 4-5 månader, har ikkje sakna nokre reker i denne tida. Yngelen har også klart seg; det gjer den som regel om du har litt plantar, mose osv. Filteret er greitt nok, men eg vil anbefale deg å bytte ut alt "dilldallet" med blåsvamp- bitar.

Så du har tatt ut de stein greiene på hver sin side av utblåset`?
Prøvde å modifisere litt med blåsvamp, men skulle jeg fått gjort det måtte jeg ha tatt ut disse.
Går det ann å knuse noe faxe kalk og putte i disse boksene på hver sin side i steden for å ha faxe kalken i akvariet?
Jepp, dei kassettane tok opp unødig med plass, så eg plukka dei ut I eit så lite filter er det jo greitt å få størst mogleg biologisk filtrering, så evt. kalk ville eg heller hatt i sjølve karet.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap