transport av fisk i fiskepose
Postet 26.02.07 kl 11:36
Postet 26.02.07 kl 12:14
Om man pakker rett, kan fisk være lenge i posene.
Pakk få fisk pr pose, og ha 2\3 luft i posen. Bruk gjerne ammolock i vannet, dette forhindrer at avføring fra fiskene lager for mye krøll.
Skal jeg pakke fisk for lengre transport, fôrer jeg aldri fiskene senere enn 48 timer før pakking, slik at de får tømt seg så bra som mulig før pakking.
Temperaturen er også som Dyrehagen sier, viktig
Pakk få fisk pr pose, og ha 2\3 luft i posen. Bruk gjerne ammolock i vannet, dette forhindrer at avføring fra fiskene lager for mye krøll.
Skal jeg pakke fisk for lengre transport, fôrer jeg aldri fiskene senere enn 48 timer før pakking, slik at de får tømt seg så bra som mulig før pakking.
Temperaturen er også som Dyrehagen sier, viktig
Postet 26.02.07 kl 18:30
Postet 26.02.07 kl 18:53
Postet 26.02.07 kl 20:06
Det jeg har gjort er å pakke en eller to fisk sammen i en stor fiskepose med mye luft, og pakke posene tett i en isoporkasse. Har også hatt litt varme i bilen så tempen har holdt seg bra. Har fraktet fisk slik i 10 timer uten problemer. Andre får jo med seg fisk fra tyskland på denne måten uten problemer så det må da fungere.
På vinteren funker det faktisk med varmeflasker som holder en 25 grader under fisken for dem som ikke får fatt i heat pack Bare holder et øye med temperaturen.
På vinteren funker det faktisk med varmeflasker som holder en 25 grader under fisken for dem som ikke får fatt i heat pack Bare holder et øye med temperaturen.
Postet 26.02.07 kl 20:36
Blåse opp fiskeposen?
Er det greit å blåse opp fiskeposene med pusten?
Tenker da på om det blir lite oksygen i posen.
Tenker da på om det blir lite oksygen i posen.
Postet 11.11.07 kl 15:07
Postet 11.11.07 kl 15:09
Postet 11.11.07 kl 15:36
Endret: 11.11.07 kl 15:38
transport
Hei jeg har reist en god del på vinterstid både med buss og tog . Har hatt med fisk i et stort glass med skrulokk og fiskene har vært der i 11 timer og det har gått bra . pakket glasset i avispapir for det holder varme . Det viktige er å avklimatisere fisken etter så lang tid etterpå.
Postet 11.11.07 kl 16:32