vurderer Juwel Akvarie

Hei

Jeg vurderer å kjøpe ett 70l Rekord akvarie fra juvel.

Er det innebygd pumpesystem på denne, og eventuellt hvor bra er det?

Går dette an å ta ut og bruke utvendig isteden?
Er dette filteret festet med silicon til bakgrunnen?
Hei,for å finne ut mer om juwel akvarier kan du gå inn her

Det er hjemmesiden deres på engelsk

Ikke det værste karet, ikke det beste Enkelt og greit.

Når det gjelder filteret, duger det dersom du har liten til moderat belastning. Selv liker jeg ikke disse av flere grunner;
- Det er dønn umulig å lage en pratisk måte å unngå reker\ yngel i filteret på.
- En del fisk har det for seg at denne filterboksen skal være deres hjem, og greier i presse seg inn i selv de minste hulrom. Å få dem ut igjen, er ikke alltid like enkelt.
- Pen å se på er den ikke!

Det er fullt mulig å ta denne ut, den er festet med 4 klatter silicon. Jeg ville uten tvil fjernet boksen, og satt opp ett utvendig filter, om økinomien tillater dette.
Økonomien tillater dette da jeg allerede har ett eheim ecco (600l timen)
Stående.

Har nå bestilt dette akvariet fra akvasia som er den eneste nettbutikken jeg fant (i norge) som hadde dette koster i underkant av 1500,-
Hvordan er service Fra denne butikken? aldri brukt denne før.



Det er riktignok bare med bordsøyle ikke skap under så pumpa må nødvendigvis stå bak.

Verderer sterkt oppdrett av palettciklide her.

En hann to hunner.


Høres det brukbart ut?

Venter også på ett 75l caymanakvarie jeg håper kommer snart.
Der blir det artskar for C.adolfoi
Akvasia er ikke viden kjent for å være rask og serviceinnstilt, desverre ;( Bestilte faktisk dette akvariet selv derfra for ett par år siden, og siden de ennå ikke en måned etter greide å levere, fikk jeg heller skaffe dette fra noen andre.

Om jeg ikke husker helt feil, har Dyrego-kjeden meget hyggelige priser på Juwel sine akvarier. Har du en slik butikk i nærheten, ville jeg nok hørt med dem.
Vet ikke hvorfor det ikke er andre nettbutikker som fører de mindre Juwel-karene, det er jo nok av de store karene i norske nettbutikker
Neivel.

Men dårlig tid har jeg ikke, Cayman akvariet jeg venter på har tatt noen måneder men jeg har fått info om grunner så godtar dette.
Er veldig tålmodig somregel.

Merkelig at ingen andre fører de små akvariene ja.
Fant en dansk side men ble sinnsykt dyrt med porto.

Men er dette en bra størrelse for å drette paletter når jeg har ett par?
Personlig ville jeg nok valgt ett dobbelt så stort kar til dretting av disse, også med tanke på at de små skal vokse.
Men det kan helt klart gå bra, dersom du er påpasselig med å bytte plenty med vann. Jeg ville nok byttet ut 35-40% av vannet daglig, med yngel under vekst.
Filteret (det utvendige, selvsagt) skal vel greie å ta unna det meste av gugg, så der er du i alle fall berga
Begrensa hvor stort kar (og hvor mange) jeg har plass til.

Dette blir det tredje, 200l , 75l, og nå 70l.

vannbytter burde gå bra

Har discus så er vant til det. Får se åssen det går. fikk yngel på palett i 200 literen for en stund tilbake men alle strøyk me når de begynnte å svømme mye ute. (mye annen fisk som tok de)

Mats Hansen
Hei Jeg vurderer å kjøpe ett 70l Rekord akvarie fra juvel. Er det innebygd pumpesystem på denne, og eventuellt hvor bra er det? Går dette an å ta ut og bruke utvendig isteden? Er dette filteret festet med silicon til bakgrunnen?




Det er samme filteret som er i 110l og 160l til Juwel, massevis av filter for en 70l. Det er silikonert til glasset. Ta heller det litt dyrere bordet med dør. Det er høyere og gir mindre vond knekk i ryggen når en driver oppi karet, og så har det bein, så det er lettere å få rett i tillegg til at det har skap.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten (hunn)
Reklame for plussmedlemskap