Reker og snegler sammen? Hva med pH?

Hei. Planlegger nytt kar, og jeg skulle gjerne hatt i både pose og sekk... ;D

Det blir iallefall Eplesnegler og levendefødere i Vann som formodentlig har ph mellom 7,5 og 8. Gh på rundt 8-10.

Er dette altfor harde kår for reker? (Jada, har kikket i basen ;P Vil bare høre det fra ekspertene selv)

;D
Inaktiv bruker
Kirsebærreker skulle tåle dette fint. Dessuten er reker litt harbarkede, de tåler litt av hvert tror jeg nok
Har reker å sneiler i akvarie med ph på 7.00.gh 3 til 5.faktisk de sneilene som har vokst mest kommer fra dette karet.bare husk å gi sneilene/rekene spinat så får de nok kalsium (en liten kalkstein er å bra å ha)
Formulerte meg kanskje litt feil ;)
Planlegger å holde fisk og snegler i hardt vann med høy ph.... Vet ikke hvor høye nivåene blir ennå... (Vil teste med dolomitt først) Hvis jeg skal holde reker, så må det være noen som tåler dette, men de fleste reker jeg har sett i basen vil ha surt til nøytralt vann....

Har forresten ikke glemt 152-literen, Loki, men jeg slitter både med å bestemme meg, og med ryggen...
Inaktiv bruker
Hva skjer?!!!
Jeg har et 30 l kar med ancistrus oppdretsvariant og ancistrus L 144 + kirsebærreker og HADDE gule eplesnegler + malaysiske sandsnegler.
I dag var ALLE eplesneglene mine døde! Kjøpte de her på akvaforum, men de så fine ut i posen da jeg fikk de. Det samme med de hvite eplesneglene mine som går i et annet kar. Den første dagen var de spreke og fine. Ph ligger på rundt 7 - 7,5. (L 144 kom i samme pose som de hvite sneglene) Alt annet triver kjempeflott i karene. Hva har skjedd?!!!
Bruker du salt i vannet eller har du medisinert for ikke så lenge siden? Har du kjøpt inn nye planter fra butikk som kan ha vært behandlet med sneglegift?

Er du forresten helt sikker på at de er døde? Snegler kan ligge i ro veldig lenge, men så lenge det ikke lukter av de så lever de.
Ninus, det har ingen hensikt å poste det samme innlegget flere steder...
Inaktiv bruker
Okay. Trodde kanskje ikke folk vile lese den samme linken. Ville forsikre meg om at jeg fikk svar. Er ingen reser på denne nettsiden enda.
Da veit jeg det til nestegang ihvertfall
Ninus
Okay. Trodde kanskje ikke folk vile lese den samme linken. Ville forsikre meg om at jeg fikk svar. Er ingen reser på denne nettsiden enda. Da veit jeg det til nestegang ihvertfall :)

Da er det en god ide å lese retningslinjene her på AF. Se f.eks. punkt 18 i retningslinjene
Du kan jo skumlese gjennom alle retningslinjene når du først er der, så er det lettere å vite hva man kan og ikke kan skrive eller gjøre
Inaktiv bruker
Okay. Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap