algene kommer tilbake hele tiden!

algene bare fortsetter å komme samme hva jeg gjør spesielt på sverdplantene mine hva skal jeg gjøre!!!!???
Fjerne dem heftig samt skifte mye vann og prøve å få en balansert næring i vannet, evt. mørklegge karet mer i perioder eller bryte lysperioden med en lyspause midt på dagen. Evt. ha mer riktige algespisere. Mye som kan gjøres.

Du liker utropstegn ser jeg :P
Agler er ett resultat av at ting ikke er velfungerende og velbalansert.

Om det blir for mye næring i vannet, kommer algene.
Om det blir for mye lys\ feil lys, kommer algene.
Om det blir for lite Co2 i forhold til de to andre, kommer algene.

Det er altså viktig å få ting i balanse. Dette kan vi sikkert hjelpe deg med, om du hjelper oss.

Hvor stort er akvariet? Hvor mange w lys har du? Reflektor? Hvilken type rør er det du har? Hvor gamle er dem?
Hvilken plantenæring bruker du, og hvor mye\ ofte? Hvor ofte bytter du vann, og hvor mye?
Fortell også gjerne om hvor mye fisk du har, og hvor mye du fôrer.
akvariet er ck 350 liter og jeg har ck 60 fisker i det og jeg bytter vann 2g i uka og jeg forer to (teskjeer) om dagen med mat. ja jeg liker utropstegn!!!!!!!!!
Hva med de andre tingene jeg spurte om?
Min første tanke ut fra det bittelille du skriver, er at karet meget lett kan være overbelastet, og det kan derfor være at algene kommer.

Utropstegnene får du begrense noe, det anses som roping på nett, og det er ikke like populært alle steder
Marken !!!!!!!
akvariet er ck 350 liter og jeg har ck 60 fisker i det og jeg bytter vann 2g i uka og jeg forer to (teskjeer) om dagen med mat. ja jeg liker utropstegn!!!!!!!!! ;)

Et lite hint:
Forventer du å få svar fra hjelpsomme mennesker når du skriker ut med utropstegn på den måten hele tiden? Jeg hadde ikke giddet å hjelpe noen som skriker til meg iallefall....

Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap