Fløyelssyke

Er det noen her som har opplevd denne sykdommen? Hvordan så fisken ut og hvordan oppførte den seg?
Fisken oppfører seg temmelig likt om den har hvitprikk, altså den klør, og blir etterhvert sløvere, og puster raskere.

Det ser ut som fisken har en hvit\ gylden hinne, gjerne flekkvis på kroppen.
Mer om symptomene kan du lese om i artikkelen om sykdommer.
Fisken min
Det er den ene hannfiksen min som er gulflekkete. Men det er bare den ene fisken.
Han oppføerer seg helt normalt og spiser. Følger hele tiden med på han for å sjekke formen.
Har noen fisker som er blitt mer gyldne, men kan ikke akkurat si at de klør seg, og ingen av dem har markante prikker... Men altså mer gyldne.... Burde jeg bli litt redd, eller?
Jeg har en korallplaty som fikk fløyelssyken.Og det så ut som om det lå en hvit hinne over den,men en enkel varmekur tok knekken på svineriet.
Oodinium kan gi en gylden hinne, så det kan være denne Aggi. Men jeg tviler meget sterkt, dette er en parasitt som sprer seg fortere enn litersyken her på AF, og tar relativt fort å setter fiskene halvdøde\ heldøde under en plante. Denne parasitten er mer effektiv som morder enn storebror hvitprikk.

Jeg tviler egentlig sterkt på at også din fisk, invivo, er rammet av denne parasitten
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap