blå reke

jeg har da klart å skaffe meg blå reker. håper de klarer seg
Gratulerer med blå reker. Utrolig flotte disse blå. Kan jeg få spørre hvor du fikk tak i disse? Kunne tenkt meg noen av de selv, skjønner du.
blå
disse er bestilt fra tyskland.
Takk for svar. Håper du klarer å få til disse vakre skapningene. Lykke til.
Så de klarte postgangen bra?
Har sittet og sett på reker i tyske nettbutikker selv mange ganger, gurimalla for et utvalg de har der... og til en så hyggelig pris!
postgang
det gikk stort sett bra vi bestilte også grønne reker men de døde. jeg håper de kommer seg. og vi har tenk å bestille mer om ikke så lenge.
vilke butikk bestilte dere fra? link?
mmkay,,har lurt på å bestille fra den butikken selv men fikk høre at de ikke var så pålitelige.(dårlig pakking osv.)hvordan var pakkingen hos deg?
synd alle de grønne var dø.lite tips:selv om det ser ut som rekene er døde er det lurt å ligge de i et akvarie for seg selv,siden reker kan gå i en slags dvalelignende tilstand.Hadde noen kirsebær reker her jeg trodde var døde,lå alle jeg trodde var døde i et kar jeg skulle tømme men som jeg heldigvis ikke fikk tid til å gjøre noe med den dagen.Dagen etter så jeg til min store overaskelse at det kravlet omkring en gjeng reker oppi dette karet,så hos meg ikke en reke død før det vokser mose på de ;P vel ikke så gale da men du skjønner.
pakke
de var pakket i eske med isopor og aviser. det lå også med en pose som var varm???? det ble sendt på mandag og var hos meg på torsdag formiddag. de svarer kun på tysk. men ellers ikke noe problem. de ringte også å spurte om diverse ting. vi kommer til å sende en ny bestilling snart.
Hvordan var det med tollen å slikt?Hørtes no ut som de pakket det skikkelig ivertfall.
På et tysk forum for reke-akvarister kommer denne internetbutikk veldig tvilsomt ut. Men her ser det jo sånn ut at det var bra pakking. Likevel vil eg si at det var litt flaks at du fikk den i samme veke som den var sendast. Det fungerer jo ofte sånn, men av og til vente eg på brev og pakke opptil tre veker! Kva kunne da skjer med reker?
Eg ser det problematisk spes. om vinteren å bestille levende dyr som kreves i det minste litt temp. Eg syns også at det er uansvarlig å sende levende dyr over sånn stor distanse på denne årstiden. Eg kjenner iallfall to leverandører som ikke vil sende og som takker nei til masse penger.

Hvis man sende skal man forsikre at det går til 98% bra (reklame av fashop). Men det er ikke tilfelle her (C. babaulti døde jo eller var i shock). Sånn for meg ser det ikke ut som en suksess. Bortsett fra penger man sette på spill skal man også tenke litt om dyrevelferd på begge sider (kjøper & selger).

Eg gjære det sånn at eg reiser til Tyskland for å hente reker, hadde ikke en eneste døde til i dag, bruke isoporbox, varmekolbe og lufting på reise med bil eller plastikflaske (1,5l for max 10 dvergreker) og heatpack med fly.
Skjønner godt at sånn reise kun for reker har ingen verdi for mange. Men da skal man jo vente til utetemp. er litt meir "rekepassande".
Må bare si min meining.

Lykke til med blåreker
Michael

P.S.: Heatpack og isopor ligger her også klar men likevel sender eg ikke innen norge når det kan være
velferd
jeg takker for alle svar. og jeg håper det går bra med det vi bestilte. jeg og ønsker at mine dyr har det bra. jeg blir også lei meg når jeg ser fisk eller reker som har død eller er syke;( å bestille slik er noe jeg ikke har gjort tidligere. jeg sjekket også med flere som sa at det ikke skulle være noen problem å sende slik. været ja, her er det mildt og ved en senere anledning kommer jeg ikke til å sende når det er kaldt. men en lærer så lenge en lever. og meningene er så mange. jeg for min del er glad for det vi fikk og håper de lever og koser seg i akvariet mitt
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap