Foring av gibbiceps

Inaktiv bruker
Har kjøpt meg en gibbiceps som jeg gir mallefor som synker,den får også squash og agurk. hva andre grønnsaker kan man gi???
Skriv gjerne litt om deres foringsrutiner når det gjelder denne mallenhva dere gir den,hvor mye og ofte......
Erter er et must for maller som Gibbiceps. Bruk hermetiske margerter eller frosne erter.

Bruk IKKE tørkede erter! Dem flyter nemlig og er knallharde
Inaktiv bruker
ok.......er litt usikker på hvor ofte jeg skal tilby grøntfor..........han får en fortablett hver kveld etter at lyset er avslått.........og har som regel squah fastsatt på en sugekopp så den ikke flyter avgårde....den elsker det......regulerer de sitt eget matinntak??
En gang om kvelden er nok. Mengden må jo tilpasses størrelsen på mallen. Dette lærer du etterhvert ved å observere.

Gibbiceps blir rundt halvmeteren og krever et akvarium på flere hundre liter. Anbefaler deg å tenke litt gjennom dette slik at du kan få omplassert mallen etterhvert.
Inaktiv bruker
jeg vet den blir stor.akkurat nå er den ikke stor i det hele tatt.men har en avtale med en kompis som har et 350l at han overtar den når den tiden kommer......
akvariet er blitt helt fritt for alger.flink til å rense opp litt......
og hvem vet,kansje jeg kjøper meg et mye større akvarie selv snart......
takk for svar
Salatblader, broccoli, erter, squasj, agurk, blomkål, gullerøtter (lett forvellet), rosenkål etc er snadderfôr til slike maller.

PS: Tror nok også kompisen din med 350L vil få ett merkbart plassproblem for en slik fisk over tid.
Har selv en Pleco som for lengst har vokst ut av 375L....
Skal man tilby optimale forhold for disse, er det nok ikke bare flere hundre, men noen tusen, liter vann en snakker om Og det er det jo ikke mange som kan tilby ;(
Inaktiv bruker
ok,da får jeg se......enda en stund til den blir så stor......den skal i hvært fall få leve..........mange bra tips her....
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap