Sandsnegler

Er det noen som vet hvor fort sandsneglene formerer seg?

Jeg bestilte 10 sandsnegler for en tid tilbake,men tror mesteparten er blitt spist opp (finner dem iallefall ikke) Vel, jeg fant en i dag, og slik jeg har forstått det så trengs d ikke flere for at de skal formere seg?!
Tar det måneder eller må de finne seg godt til rette før de starter å reprodusere seg selv?
Aner ikke hvor fort de formerer seg, annet enn alt for fort og alt for mye...
Men det tar tid før en ser det. Sandsnegler har det med å gjemme seg. Men, slukk lyset en halv times tid, og slå det så på igjen. Da burde du få en litt bedre oversikt over hvor mange sandsnegler du har.

Jeg har vært dum nok til å ta imot sandsnegler av ei venninne. Aldri igjen! De formerer seg voldsomt, og nå gjør de sitt beste for å ødelegge filteret mitt. De tetter igjen rista inn til pumpehodet, slik at pumpa ikke greier å trekke vann. Jeg må rense ut av den ukentlig. Jeg merker det ved at pumpa begynner å bråke mer og mer. Og når jeg da til slutt tar den ut, er den helt igjentettet. Sandsnegler er noe dritt...
grete29
.. og slik jeg har forstått det så trengs d ikke flere for at de skal formere seg?!

Stemmer det Hadde en gang én snegle, som glatt ble til 100!
Tror mine bodde i ca 14 dager, så var der noen bittesmå på plass. Og nå er de mange, går kjapt.. De er sikkert ikke borte, ligger vel i sanden å gjør jobben sin.
grete29
Vel, jeg fant en i dag, og slik jeg har forstått det så trengs d ikke flere for at de skal formere seg?!

Det er vel halve sannheten. Hvis den ene ikke er en dame så blir det ikke flere.
Så sant, så sant. Leste akkurat dette inne på artsbeskrivelsen
Huff da, hvor stort er akvariet ditt? Du får ta deg en steriliseringsprosess av sanda og koke den. Du blir vel kvitt sneglene da?!
Svar til fugel eller fisk
Hos meg ble 20 til +-500 i løpet av 2 måneder....
Til Frank Angel
Gjør du noe for å begrense sneglebestanden? For d kan jo ta helt av, eller begrenser d seg av seg selv slik d vanligvis gjør i naturen?
Tilfeldig bekjentskap
© Nina-Kristin Willbergh
Reklame for plussmedlemskap