Blått lys - improvisert moonlight

Ser at å få tak i skikkelig moonlight pr. dyrebutikk fort blir dyrt.

Noen som har tanker/erfaringer rundt andre fremgangsmåter for å imitere dette lyset? Neonlys til bil eller pc, f. eks?
Søker du på moonlight her på forumet, vil du finne flere tråder om dette.
Både om neonlys for bil, kaldkatoderør for pc, lysdioder og armaturer med blått lysrør.

Så er det bare å velge den versjonen du liker best
Hvis du går innom profilen min, og til akvariebildene mine vil du se hvordan jeg har laget blått nattlys til mitt! Den dioderørpakken fra IKEA kosta mellom to og tre hundre tror jeg...
Bare husk at man bør ha dekkglass mellom vannet og en sånn inretning, dersom den ikke er godkjent for akvarie-bruk.
Ah, tusen takk. :)
Du var den bekreftelsen jeg trengte på at IKEA fungerer.
Støpsel fra IKEA?
Denne trenger man bar eå plugge i veggen?
Æ velge å ta det som et kompliment...
Jo, det e masse av lengde på den tynne ledninga som e lett å gjemme, ikkje bli lyspinnene varme heller, så jeg har bare teipa dem fast i et sjællaga ugly papparmatur jeg skal male svart, se bildet.

Bare å koble i veggen, du kan veldig lett velge mellom serie- og paralellkobling eller hva det heter. Altså kan du plugge i ledningene til de pinnene fra hverandre, eller du kan velge å lett sette et par eller alle rørene i hverandre så de blir en laang pinne.... men!
Jeg holdt disse pinnene over karet mitt på 90 liter, som er litt dypt, og da så du det nesten ikke,... så jeg kan anbefale IKEAlyset til litt mindre kar...
Plug and play!
Ah, ok.
Virker somd en enkleste løsningen, men jeg vil helst ha den på et noe større akvarium jeg skal kjøpe.
Må se meg om etter pc-mods før jeg bestememr meg.

KES
Jaha?
Hvor mye lys tror du disse greiene fra microplex gir?
Hvordan får jeg strøm til dette?
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap