Praktbotia og sandsnegler

Jeg bestilte 10 gule eplenegler,men ingen overlevde. Jeg har hele tiden skyldt på løvehodecikliden min, men jeg skjønner jo nå at mine to praktbotia nok har skylden. Tror jeg har noen sandsnegler igjen, vil botian spise disse også?
Jeg hadde Pakistanbotia i kar med sandsnelger. Kan ikke si at jeg savner noen. De gjemmer seg jo i grusen/sanden, og noen sandsnegler er jo gjerne litt størrelse på..
Men om det er noen forskjell på Prakt botia VS Pakistan botia..
Praktbotia er jo kjent for å spise snegler, men ikke vet jeg! :P
Pakistan botiane mine spiste vertfall alle pestsnegler de fant.. Men dessverre var de så agressive mot de andre fiskene mine så jeg måtte kvitte meg med dem.
Vurderer å kjøpe Praktbotia, har hørt de er vennligere =)
For nå kryr det av pestsnegler =(
SuperNina
Pakistan botiane mine spiste vertfall alle pestsnegler de fant.. Men dessverre var de så agressive mot de andre fiskene mine så jeg måtte kvitte meg med dem. Vurderer å kjøpe Praktbotia, har hørt de er vennligere =) For nå kryr det av pestsnegler =(

Jeg håper ikke da at du har noen fisker med lange slør/finner, for jeg kjøpte noen små Praktbotia, og de spiste opp nesten hele halen til Gullfisken. Jeg legger ved et bilde fra da de hadde spist. Ok da, de spiste ikke hele halen, men du ser nå på bilde. Så etter min mening så er ikke Praktbotia så veldig snill :S

Halen var helt rød da jeg flytta de, men så var jeg så dum å flytta de sammen med 9 Black Molly yngel, som var i akvariet på rommet mitt. Og da jeg kom inn etterpå var det 1 igjen. Så jeg måtte gi de bort. Ville ikke ha slemme fisker! :S
Oi den hadde vært ute for hardt vær.. =(

Vurderer å kjøpe en gruppe på minst 4 Praktbotiar. Men får se da..
Innbiller meg at jeg har lest ett sted at om de er i en gruppe på 4-6 individer så er de ikke så aggressive..

Og om noen av de minst 100 sandsneglene blir spist, så går nok det og..
Jeg kjøpte 6 Praktbotia, men de spiste jo på Gullfisken uansett! :S
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap