Det er en Malawi

Men hvilken?

Ser at det er en hann og kanskje en tropheus av et slag.
Det er ingen Tropheus

Har ikke fiskene dine noe navn når du kjøper dem?
Jeg tror det er en gollden. Jeg har hatt en knallgul gollden som ble blå på en uke eller to...
Jeg er ikke sikker, men den er veldig lik...
Sikkert noen andre som er sikkre...
Golden er det ikke Golden som ble blå var nok heller ikke ne golden.
Håvard Støre Andresen
Det er ingen Tropheus:) Har ikke fiskene dine noe navn når du kjøper dem?
Kjøpte et akvarium med ca 50 Malawi i. Har funnet ut hva ca 40 av dem er, men er litt utsikker på denne. Dessuten sier det seg vel selv at jeg ikke vet navnet når jeg spør!!

Og NEI det er ingen Golden. Blå Golden må i så fall være en sensasjon - kanskje den manglet oksygen.
Nei den manglet ikke oksygen. V ikjøpte to golden, de var knall gule noen måneder, til den ene begynte og bli blå... Dem ble så blå som den du har bilde av her... Da var det sikkert ikke golden da, bare en butill som sa det...
Denne ligner litt på nettopp den som jeg har, og heller ikke kjenner navnet på.........!!!

Har faktisk begynt å lure på om det er en rød zebra, men blå/blå.
Aner egentlig ikke altså.
Legger med bilde av den dominante hannen min. Hoene er mer brunlige.
Cichlide gal
Nei den manglet ikke oksygen. :-) V ikjøpte to golden, de var knall gule noen måneder, til den ene begynte og bli blå... Dem ble så blå som den du har bilde av her... Da var det sikkert ikke golden da, bare en butill som sa det...

Denne golden du sikter til er ikke en golden...det er trolig nok en Salousi..
Pseudotropheus Salousi. Alle er gule når de er små, hannen utvikler seg til å bli stripete blå etterhvert.

cikliden
Denne ligner litt på nettopp den som jeg har, og heller ikke kjenner navnet på.........!!! Har faktisk begynt å lure på om det er en rød zebra, men blå/blå. Aner egentlig ikke altså. Legger med bilde av den dominante hannen min. Hoene er mer brunlige.

Munnen på den fisken du har bilder av ser ut som en Labeotropheus trewavasae eller en Labeotropheus fuelleborni ?
Cyberbob66
Men hvilken? Ser at det er en hann og kanskje en tropheus av et slag.

Den ligner en del på Cynotilapia Afra. Er den veldig aggresiv?
Har trodd det og ja. Men det er nok ikke en fuelleborni ihvertfall. Den skal være mer underbitt en det mine er. Den dominante hannen er mye lysere og mer blåstripet en de andre hannene. Hoene mer brune og kjedelig i fargen. De andre hannene er jevnt blå. Om det er en trewavasae, så kan det vel være flere typer av denne. Er veldig takknemlig for hjelp.
Hmmm....kan det være en Tropheops Sp. variant? De har også overbitt, men i noe mindre grad enn fuelleborni og trewavasae.
Noen Labeotropheus er det ikke, heller ikke Tropheops. Ta en titt på bilde nr 2 på denne, så finner du nok en match tenker jeg. Det er nok ganske sikkert en Maylandia Zebra. tidligere kalt Metriaclima Zebra. Sannsynligvis med lokalasjonsnavn "Maizoni". Er iallefall farlig lik min.
Pettern
Noen Labeotropheus er det ikke, heller ikke Tropheops. Ta en titt på bilde nr 2 på [URLBLOCK1], så finner du nok en match tenker jeg. Det er nok ganske sikkert en Maylandia Zebra. tidligere kalt Metriaclima Zebra. Sannsynligvis med lokalasjonsnavn "Maizoni". Er iallefall farlig lik min.

Tenkte for en gangs skyld å ikke quote...

jeg svarte på cikliden sin fisk..og ikke trådstarters..
Problemet med trådstarters fisk er at det er veldig mange som har denne farge kombinasjonen og er derfor veldig vanskelig å identifisere...

Her har du bilde av en C. Afra som er ganske så lik fisken til trådstarter. Det er også veldig mange varianter av Cynotilapia afra. Og en malawi som ikke er dominat i et akvarie får stortsett ikke de "riktige" fargene den skal ha. Ofte er de underlegene hannene litt blassere i farge og stripene er også ofte mindre markante.

Boonyarit Amundsen
[QUOTE=Pettern]Noen Labeotropheus er det ikke, heller ikke Tropheops. Ta en titt på bilde nr 2 på [URLBLOCK1], så finner du nok en match tenker jeg. Det er nok ganske sikkert en Maylandia Zebra. tidligere kalt Metriaclima Zebra. Sannsynligvis med lokalasjonsnavn "Maizoni". Er iallefall farlig lik min.

Tenkte for en gangs skyld å ikke quote...

jeg svarte på cikliden sin fisk..og ikke trådstarters..

La ikke merke til de bildene der jeg. Sorry. Cikliden sine fisker er jeg enig i at er Fuelleborni eller Trewavassae. Tropheops er vel sjelden så overbitt som den på bildet. Trådstarter sin fisk kan selvfølgelig være en Afra også. Mange fargekombinasjoner av de også. Her er iallefall en direktelink til min M.Zebra:
Takker for at dere er så engasjerte..... Tror nok ikke det er en tropheus, heller. Vil nok tro det er en Malawi, men det er det å finne den riktige da
Hmm...nå må vi holde tunga rett i munnen og ikke blande malawi og tanganyika...

Tropheus er tanganyika
Tropheops er malawi
Og ikke minst holde den i den rette munnen

Nå kan jeg være litt mer enig, ja! Ikke helt ulik bilde nr 2 i fiskebasen. Er fremdeles ikke 100% sikker, men det vel ikke meningen det. Tror munnen på mine går mer "rett" over. Synes den så litt mer "trut"munn ut på bildet. Ellers meget lik
Inaktiv bruker
det er en malawi
og det er en afra!
har slike sjølv også, i akkurat den farke kombinasjonen som er på 1 bildet her.
men kan desverre ikkje navnet på akkurat denne..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap