Reparere akvarium

Har studert mitt lekke 80l nå, og ser at det er en lang sprekk i bunn. Forstår det slik at de 4 veggene hviler/står på denne flaten, så lurte egentlig på om man kan ta det til en glasskjærer og få det byttet?
Kan han i samme slengen få litt silikon i skøytene, og vil disse reperasjonene gjøre akvariumet tett? Noen som har en formening om hva det vil koste?

Mvh. KES

Jeg tipper at dette blir så dyrt å få gjort hos en glassmester at du like greit kan kjøpe deg en ny 80 liter.
Hadde det samme broblemet i i 120 litern.

Tømte akvarie og gjorde det 100% rent og tørt.

Tok en glassplate på samme tykkelse, og silikonerte den helt og la den oppå sprekken.
Og fuget rundt kanten etterpå.


Dette ble iallefall 100% hos meg.
Det er fullt mulig å reparere, men koster som Geir er inne på en del både til glass, silicon og rensemiddel. Om det lønner seg eller ikke, det må du nesten sjekke med din lokale glassmester om

Jobben med å demontere\ montere er ikke spesielt vanskelig. Fjern silicon med en tapetkniv. Glassjærer fungerer naturlig nok ikke til slikt. Rens, lim inn nytt, legg pene fuger.
Føler du deg usikker på om du er "skikket" til dette, lar du noen som føler seg trygg på slikt, gjøre jobben.
Prisen har vel da godt og vel doblet seg...
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap