- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Ancistrus slør (?)
Ancistrus slør (?)
I dag så jeg en vakker skapning på en butikk her i byen. De kalte den ancistrus slør.
Den var lik en vanlig ancistrus, men finnene på den var større/lengre enn på den vanlige, og halefinnen var som et slør på den.
Den var bare nydelig!
Noen som vet hva jeg snakker om? Finner ikke noe i basen her som ligner...
Den var lik en vanlig ancistrus, men finnene på den var større/lengre enn på den vanlige, og halefinnen var som et slør på den.
Den var bare nydelig!
Noen som vet hva jeg snakker om? Finner ikke noe i basen her som ligner...
Postet 13.03.07 kl 22:50
Postet 13.03.07 kl 22:58
Postet 13.03.07 kl 23:16
Inaktiv bruker

Svakere...neppe.
Syns faktisk de er litt artige de der
/jan
Syns faktisk de er litt artige de der
/jan
Postet 14.03.07 kl 00:31
Jeg har sett den i butikk bare en gang, og det var en fascinerende skapning, ja... en sugemalle med lange, slørete finner! Høyst uvanlig. Den var faktisk fin!
Men jeg bare lurte litt på hvordan disse klarer yngepleien, når hannen har så lange finner? Trengt inn i en trang hule, kan det ikke bli vondt om plass til å vifte med så lange og store finner for å få friskt vann over eggene? Får den det til skikkelig da?
Men jeg bare lurte litt på hvordan disse klarer yngepleien, når hannen har så lange finner? Trengt inn i en trang hule, kan det ikke bli vondt om plass til å vifte med så lange og store finner for å få friskt vann over eggene? Får den det til skikkelig da?
Postet 14.03.07 kl 01:52
Endret: 14.03.07 kl 01:53
Postet 14.03.07 kl 02:00
mona oJeg har sett den i butikk bare en gang, og det var en fascinerende skapning, ja... en sugemalle med lange, slørete finner! Høyst uvanlig. Den var faktisk fin! :-) Men jeg bare lurte litt på hvordan disse klarer yngepleien, når hannen har så lange finner? Trengt inn i en trang hule, kan det ikke bli vondt om plass til å vifte med så lange og store finner for å få friskt vann over eggene? Får den det til skikkelig da?
Ja, du sier noe der...
Nå var denne jeg så, bare liten og nett. Ikke gamle karen tror jeg. Ca 3 cm lang. Kunne godt tenkt meg å sett en voksen variant, så om noen har bilder...
Postet 14.03.07 kl 23:53
Postet 15.03.07 kl 00:26
Endret: 15.03.07 kl 08:27
Postet 15.03.07 kl 00:38
Inaktiv bruker

Jepp, syntes selv de er "dead ugly"
Postet 15.03.07 kl 01:06