Øye på gullfisk var borte,hva har skjedd`?

Idag når jeg skrudde på lyset i akvariumet så hadde den ene gullfisken mistet det ene øyet,det var helt holt inni.
Så så jeg også at de hadde spist en del av halen hans.
Mister de bare øyet sånn plutselig eller er det noen av de andre gullfiskene som har spist det?

Men nå har jeg altså avliet fisken synes så synd på han.
Nei, fisk er ikke så slepphente at de bare går rundt å mister øya Det er to muligheter; enten har fisken fått en så alvorlig skade, at øyet ikke lengre har ligget trygt i øyehulen. Om det henger å slenger, og fisken klør seg på noe kvast, kan restene av øyet rett å slett rives bort.

Mest sannsynlig er det andre fisk som har funnet denne karen for ett populært mobbeoffer, og dæler stygt løs på denne.
Har du andre arter enn gullfisk i karet? Gullfisk er ikke det jeg akkurat forbinder med voldstomt aggressive fisk...
Jeg hadde en gang en gjeng med pakistanbotiar som spiste opp øynene til alle mine andre innbygere i akvariet. Så om du har noen botia arter, ville jeg i høyesre grad ha mistenkt disse.

E
Å fy, søren! Det der var bare utrolig ekkelt! (Unnskyld meg for å være fisefin, men halloo, spise øye!? Stakkars gullfisk... ) Aldri hørt om det der før, jeg, fikk litt sjokk bare.... :S
De andre som går sammen med de er perlegurami,gullbarbe , dolkestikktetra,senegal bikir og en algespiser.
Hvilken algespiser? En gul\ kinesisk en? Da er jeg villig til å vedde på at dette er synderen....
De andre artene (kjenner ikke spesifikt til S. Bikir) har jeg ikke vært borti som øyetyver.
Har forresten samme erfaring som Erlend med noen botia-arter, og tigerbarber. Stimen med Coryer var en gjeng med blindbukker over natta
nei,algespiseren er en pleco.
Hei

Øyet er nok tatt av bikiren din. Etter hvert som den vokser til vil det nok forsvinne mer enn bare øyer. Tar jeg ikke feil, vil med tiden den eneste overlevende i dette karet, utenom bikiren, være plecoen.
Inaktiv bruker
Jeg hadde og en gullfisk, sammen en oscar. det gikk ikke. plutselig var begge øynene borte(iløpet av en time). De hadde gått sammen i en mnds tid da dette skjedde.

Da spurte jeg dyrebutikken om de kunne tenke seg den og fikk byttet den inn i noe annen fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap