Flere reketyper i samme akvarie?

Er det mulig og anbefalt å holde blå reker , neocaridina sp. sammen med rød krystall reke?

Har en 63 liter med neocaridina sp. hvor det ser ut som de trivest veldig godt, masse småreker rundt omkring. Hadde vært morro med flere reker og disse krystalrekene ser tøffe ut. Men om de vil krysses eller mistrivest sammen er det ikke bra, så ha sier dere?
Det er mulig, Neo og Caridina vil ikke krysse seg
du kommer til å få problemer med krystall rekene siden kirsebær å de blå rekene er mer dominante å formerer seg mye mer enn krystall.kan nesten garantere deg at krystall rekene kommer enten til å yngle lite eller ikke i det hele tatt.Har prøvd her å ha de sammen å det gikk dårlig.
Har aldri hat noen problemer med de sammen, og jeg har hatt opp til 5 forskjellige arter i et kar.

De formerer seg likt, men krystall rekene vokser saktere.
Hvor mange reker av hver art hadde du sammen ja å hvor mange yngel fikk du på krystall?Fikk innformasjonen min fra michael her på forumet,ang disse rekeartene sammen.(Prøvde jo selv å)Han har jo god peiling på reker, å siden mine ikke ynglet før de fikk et eget arts kar syntes jeg det er litt rart at dine yngler ivei.noen spesiell framgangsmåte du hadde?hvem først i karet osv..
Her er karet.

De har vært stabile i antall i ca et år nå
feita akvarie.
Bilder av mine rekeakvarier på siden min.Hva vil stabile antall si?en reke får jo noen mellom 15 å 50 yngel hver 6 uke ca hvis du gjør ting riktig.Har sluttet å prøve å holde telling på kirsebær å blå reker de yngler som bare fy.krystallene har jeg etter sist sikre telling 16 hunner med egg.Sett at det svømmer en del yngel i karet med de nå så der går det fremover,men jeg hadde jo et par stk krystaller i sammen med kirsebær å blå reke i tre månder å det kom ikke en eneste yngel en gang,ene hunnen hadde egg en kort tid men ikke noe mer,men med en gang de fikk eget kar ble det endelig fart i sakene.
Takk

Jeg har ikke peiling overhodet på hvor mange det er, da ca 90% holder seg gjemt, Men det er et likt antall av de som er synlig, altså ca like mange.
så rekene dine trives å formerer seg men du ser bare et visst antall framme?
ikke ment å være frekk eller noe.Etter som det går her så vet jeg at før eller siden må jeg selge en del reker av de artene jeg har fordi det enkelt å greit blir for mange reker.Rekene blir 1.5 år kanskje 2, å det blir nye kull ca hver 6 uke på noe mellom 15 til 50 yngel.blir en del det ettervært.
loki
så rekene dine trives å formerer seg men du ser bare et visst antall framme? ikke ment å være frekk eller noe.Etter som det går her så vet jeg at før eller siden må jeg selge en del reker av de artene jeg har fordi det enkelt å greit blir for mange reker.Rekene blir 1.5 år kanskje 2, å det blir nye kull ca hver 6 uke på noe mellom 15 til 50 yngel.blir en del det ettervært.
Ja.

Det blir endel etterhvert ja, men det er ikke noe problem.
Diskussionen er ikkje ny. Der er alltid noen som klarer det med mange rekearter i ett kar og eg vil ikkje tviler på at det kan fungerer. Kan...

Ofte er det sånn at man begynner med Neocaridina og når man har suksess og formeringsraten stemmer da satser man på en annen art i samme kar, ofte CRS (fordi den er den fineste art, hehe). OK, vi kan si da kan være forhold Kirsebær:CRS 20:1 for eksempel. Nesten alle dvergreker har jo samme krav til plasser, for etc. i akvariet. Man sier de sitter i samme nisje og vil konkurrere direkte. CRS er mykkje treigere (foropptak, formering,vekst) enn kirsebær. Så da er det ganske enkelt å skjønne at det kan ikkje går bra så lenge.

Det er ikkje bra for CRS å gå sammen med andre dominante rekearter. CRS vil ikke trives da.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristian Teigland
Reklame for plussmedlemskap