syk Apistogramma nijsseni hva kan det være..? HASTER..!!

hei jeg bare lurer på om noen som veit hva det feiler min nijsseni.
jeg kjøpte meg ett par med det for en uke siden. men nå har plutselig hannen min blitt så daff. han er bare oppe i vannflaten og viser ikke særlig til livs tegn. mens hua er helt frisk og rask. kan heller ikke se noen synlige tegn til sykdom heller. her er vann verdiene mine

etter jbl easy test "er noe dritt det men har ikke noe annet nå"
ph 6.5
gh 5
kh 2
temp 25
no3 0
no2 0

blir veldig glad om noen har noen glupe svar på det.

Hvor lenge har akvariet ditt vært i drift før du puttet fiskene oppi? Er det flere fisk der, eller kun disse Apistogrammaene?

Jeg vil anbefale deg å ta med en vannprøve til en zoobutikk og få det testet med dråpetester der. Be dem bruke dråpetester, ikke strips!

Strips er helt og komplett ubrukelige. De gir ikke engang en pekepinn i riktig retning! Jeg har testet slike, og uansett hvilket av mine mange akvarier jeg prøvde dem i, så viste de f.eks. nøyaktig samme gH og pH i alle... for noe søppel! Når de ikke greier å vise det riktig engang, så tviler jeg på at strips er særlig pålitelige med tanke på å påvise f.eks. nitritt heller...

En annen ting er at det er alltid litt risky med nye fisk. De kan være svekket av så mange ting underveis, enten i butikken, eller på vei til butikk fra grossist. Det er ikke sikkert de hadde så ideelle forhold hos grossisten heller...
det har vært i drift i en 3 måender's tid nå. er ikke så lenge siden jeg flytta.
og det går bare de to i ett juwel 110 har noen andre kar også. men tenket jeg skulle prøve og få den over i syke karret mitt nå. for og se hvordan det går der. når det gjelder den butikke jeg kjøpe de i så kjenner jeg hun som eier den. siden hun også er medlem i kristiansand akvarieklubb. og hu er veldig flink til og passe på bestningen hun får inn. men som sagt så kan det være en dårlig fisk fra grosist. men nok om det. tenke jeg skulle labbe bort til en go akvarie venn og spørre om jeg får låne dråpe testen hans. er veldig enig i att det med strips er noe tull. kommer sikkert mer av latskap tror jeg. men takk for svaret da..
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap