Akvarieklubb i Risør!

Nå starter vi opp Risør Akvarieklubb!
Har du lyst til å bli med, så send meg en mail.
Vi har medlemmer fra 8 år og oppover :0)

Hilsen Gry.
Link til avisinnslag.
Det er lagt ut link til innlegget vår nye klubb hadde i Aust-Agder Blad under "nyheter fra media" på første siden her på akvaforum. Ta en titt da vel :0)
Første møtet gjennomført.
Ja da var første møtet vel gjennomføret i vår nyoppstartede klubb. Vi var 6 stk. som hadde anledning til å møte denne lørdagen, og vi var en flott blanding av erfarne, mindre erfarne og helt nybegynnere. Det er jo helt topp! Nå Gleder vi oss til neste møte som vil gå av stabelen om ca to uker (hjemme hos oss). Alle medlemmer vil få innkalling via mail, og til dere som har lyst til å henge dere med; ta kontakt med meg.
Så artig

Hadde jeg bodd i Risør, så skulle jeg stilt opp. Jeg er fra Risør, så det er jo artig at det skjer noe i lokalmiljøet der! Jeg får heller komme "på besøk" en gang jeg er hjemme, hvis det passer seg sånn!
Du er hjertelig velkommen på "klubb" dersom det passer en gang du er i byen. Ja ikke for det, du må bare komme opp en tur for en akvarieprat uansett om det er klubbtreff eller ei altså! Det er mange utflyttede Risør-folk som har meldt seg med i gjengen, noen bor i Oslo, noen i Arendal, Tromsø og Kragerø. Som Roy-Fredrik (initiativtaker) sier; "vi som er litt over gjennomsnittlig interessert i akvarier kan godt ha treff hele tiden!"
Minner om påske-møte i RAK
Hei og hopp!
Minner dere på at det er møte hos Arne og meg til søndag klokken 17.00

Alle som har lyst og anledning er hjertelig velkomne!

aktive...
jaa.. her var det jo mange som var aktive med å skrive.... ihvertfall du gry? hehe..
:0) Er ikke så mange av medlemmene som er inne her sånn til vanlig, men jeg må jo spre litt info allikevel.

Da får jeg minne om klubbmøtet vi skal ha til tirsdag når jeg først skriver noen ord her igjen :0)

hehe...
jaja, det er jo bra det...
Å se... jeg reklamerer...
'|'
\/
Odd Espen
jaja, det er jo bra det... Å se... jeg reklamerer... '|' \/

hmm kom ikke:P haha *flause*
Odd Espen
[QUOTE=Odd Espen]jaja, det er jo bra det... Å se... jeg reklamerer... '|' \/

hmm kom ikke:P haha *flause*
sånn da ver den der;P
hei igjen... jeg bare lurte på om når nettsia "vår" kommer??
Ja det kan du si :0)

Jeg tror ikke Roy-Fredrik , som har ansvaret for det, vet det helt enda siden det er en kamerat av han som skal ordne den. Nå er jo R-F på sjøen, så vi får smøre oss med tålmodighet en stund til.
Det skal bli gøy å få den i gang!
okay! ja, håper den blir bra da!:P

men må bare spørr noe om de nye akvariene mine, som jeg snar har ferdig... kan jeg ta oppi ferdig vann fra det "gamle" akvariet mitt i de tonye? så trenger jeg ikke vente SÅ lenge?:P for fant ut at jeg bestilte sandsnegler FØR jeg har de ferdig, å det var litt dumt, men tar jo litt tid i posten da så... å får jo silikonet før de, siden det bestilte jeg forigeuke...:P så jeg får forte meg litt:P haha... men går det ann å ta vann fra 180litern?
Det er nok i filteret bakteriene "bor" så å bruke vann fra 180 literen vil ikke ha noen innvirkning på hvor lang tid man må kløre inn et kar. Det du kan gjøre er å ta ut litt vann fra akvariet, ha det i en bøtte (bare slik at det dekker bunnen i bøtten), ta ut filteret fra din "gamle" innkjørte pumpe, klem det forsiktig i vannet, slik at gørra løsner. Så tar du filtermaterialet fra den nye pumpen og legger det i samme bøtten, og klemmer litt på det slik at gørra fra det gamle filteret kommer inn i det nye. På den måten har du bakterier i det nye filteret. Dette har jeg gjort med hell noen ganger, og har sluppet nitritt-økning, men pass på når det har gått ca 12-14 dager, slik at du har vann kvaliteten under kontroll. Gjør regelmessige vannbytter som vanlig. Lykke te!!
okay... men hvis jeg får sneglene før, så bare prøver jeg å putte de oppi:P for jeg vil ikke ha de i det store... for det blir så mange:P så finner jeg de nok ikke igjen etterpå...:P for de graver seg jo ned...:P hehe... hvis de dauer, bare kjøper jeg nye, for de kosta 1kr pr.stk.+porto.. så er ikke SÅ farlig...
Neste gang du skal ha noe til akvariet må du huske å høre med oss i klubben. Du kunne fått sandsnegler av oss vet du :0)
men har dere da? jeg vet at roy fredrik har/hadde, men har dere å?=P oops...
Gry
Neste gang du skal ha noe til akvariet må du huske å høre med oss i klubben. Du kunne fått sandsnegler av oss vet du :0)

MEN han har jo ikke sendt enna, å jeg har ikke betalt enna, så kan sende mail å si jeg ikke vil ha? så kan jeg heller kjøpe av dere?
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap