Luft i filteret

Jeg stoppet mitt utvendige filter i går (Fluval 404), for å bytte slanger på den. Etterpå hadde jeg skikkelig trøbbel med å få den i gang igjen. Jeg skulle egentlig også bytte den dingsen man bruker for å starte pumpa, men fant den ikke da jeg skulle bytte (frykter sterkt at bikkja har hatt en finger...ehh...tann med i spillet). Jeg fikk sugd den i gang, men jeg skal ikke akkurat påstå at pumpa går på full guffe. Den er faktisk ganske så puslete. Jeg hører at det er luft inni pumpa, og det aner meg at dette kanskje er grunnen. Er det noen som har tips til hvordan løse dette?
Prøv å riste og vippe filteret frem og tilbake for å få ut luft.
Prøv deg fram, har funka på det innvendige mitt
Jeg har allerede forsøkt det. Den ene gangen stoppet det hele vannstrømmen. Det gjør det ikke nå, men hjelper gjør det ikke. Det er dessuten ganske krise. Dette er i discuskaret, og det er tydelig at det ikke er spesielt bra for vannkvaliteten.
På mitt Eheim tar jeg bare ut kontakten og setter den i igjen. Pleier å funke på forsøk 2.
Jeg har greid å riste ut ganske mye luft (utrolig hvor mye det var), og strømmen er defintivt bedre, men ikke full guffe ennå. Og nå greier jeg ikke å tyne mer ut av den.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap