Scalare med skade\sykdom på øyet.

Har 2 middels store scalarer og tror begge er hanner siden de knuffer om revir til tider,den ene tror jeg nå har fått skade på øyet.

Det ser ut som om den har grå stær (gråaktig hinne hvertfall) på det ene øyet sitt,den har også en hvit strek som går der. Lurer på om det hvite er der den kan ha blitt bitt av den andre.

Høres dette mer ut som en sykdom eller en skade? Om dette er en skade,vil den bli bra igjen eller er det større sjangse for at den mister synet på det øyet?
Dette kan dreie seg om en skade på selve øyet. Masser av rent vann, hjelper som oftest på.
Men noen ganger er skaden så stor og stygg at det ikke er håp å berge det skada øyet.
Mulig det var det,men sjekket den nettopp og det er stor bedring

Er såvidt noe igjen på øyet i forhold til det jeg oppdaget først. Hadde allerede hatt en rekke større vannskift helt til dagen før jeg så det da jeg skulle forsikre meg om at det ikke lå igjen salt i karet når jeg putta gabon reker oppi.

Den fikk litt ekstra porsjoner med røde mygglarver også så den hadde det ikke fælt heller Den har heldigvis syn på øyet sitt enda også så dette ser ut til å ende godt.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap