4 døde neontetra

I løpet av det siste har 4 av mine 11 neontetra har dødd det siste døgnet. Har hatt gjengen med neontetra i flere måneder. Har ALDRI hatt dødsfall blandt disse før. det var 11 når jeg kjøpte de, og det var 11 frem til igår. Men da jeg våknet fant jeg 2 døde neontetra på bunn av akvariet. Bestemte meg da for å ta ett ekstra vannbytte for å bedre en evt. dårlig vannverdi. Etter vannbytte satte jeg ned foran akvariet for å studere de andre neontetraene. Jeg så ingen ytre "feil" på noen av dem, men etter noen minutter, "veltet" en neontetra fremover, den svømte til bunn, der den døde etter kort tid.

Nå har det altså skjedd igjen, Nok en neontetra ligger på bunn og puster såvidt.

vet noen hva jeg kan gjøre for å motvirke flere dødsfall i akvariet?

Skjønner ikke hvilken sykdom dette skulle være, som sagt er det ingen ytre tegn
nå døde en til, på samme måte som de andre

er det noen som vet om noe jeg kan gjøre?
Siden det ikke er noen indikasjon på at noe er galt, utenom at de dør en mystisk død, er det ikke lett å komme med noen glupe råd.

Eneste jeg kan tenke meg, er at fiskene er forgiftet med ett eller annet. Puster de raskere enn normalt?
har hatt en del neontetra selv, og de dør ganske lett virker det som, men nå har jeg byttet til kardinaltetra(like, men lenger rød stripe nedrerst) disse har alle over levd(15stk) i litt over et halvt år. finere er de også
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap