Vil det bli tull med Juwel armatur om jeg tar ut ett rør og bruker bare ett?

Vil egentlig ha litt mørk steming i karet, med røttene osv.
Så da lurte jeg på om jeg kan ta ut eller koble av det første røret og bare kjøre på det bakerste?

Vil plantene få problemer da?
Noen andre bakdeler ved å gjøre dette?
Vil det i det hele tatt fungere da armaturet går på samme kontakt?

Takker for svar;D
Den lyser ikke uten begge
Sett inn et lysrør som ikke virker. Uansett bør det stå et lysrør i sokkelen p.g.a fuktighet.

Har faktisk ikke testet om det lyser med bare ett lysrør stående i, men jeg vet at det ene lysrøret fortsetter å lyse selv om det andre slutter å virke. (Har selv hatt et par dager med "mørk" stemning før jeg fikk kjøpt nytt lysrør).
Jeg vil ikke anbefale å kjøre med ett dødt rør i armaturet. Forkoblingen er beregnet for ett gitt antall W, og vil spy ut dette enten man har ett eller to aktive rør tilkoblet.
Det som fort skjer, dersom da ikke Juwel har forkoblinger som måler W styrke på røret, er at røret rett å slett brenner ut, leeeenge før det skal.

For å dempe lyset, fjern reflektore, evt sett tape på deler av røret du vil dempe ned. Det er også mulig å rett å slett sette reflektor opp ned, slik at det aller meste lyset går opp i armaturer, i stedet for ned i vannet.
Inaktiv bruker
Du kan bruke slik film som man bruker i lyskastere for å få farge på lyset. Finner du noen svarte demper nok disse lyset en god del.
på mitt rio 240l lyser ikke noen om det ene er gått, da står det bare og blinker med en gang og så blir det svart igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap