Er dette en elefantfisk?

Var i butikken og hentet denne her i går men den har ikke den berømte snabelen som elefantfisker har. Dem kjøpte inn fisken som en elefantfisk men den ansatte visste ikke helt hva det egentlig var med denne her.

Syns den var så spesiell at vi bare måtte ha den. Se påbilde og hoi ut med innslag.
minner meg litt om Campylomormyrus numenius " Kjempe elefantfisk".. som mangler snabelen.. en vanlig elefantfisk er det ikke, for den mangler det hvite feltet bak..
Den var i allefall snodig (..men tøff
Merkelige greier!
Den stemmer nok ikke helt. Om du ser på profilen til "kjempe elefantfisk" så ser du at den har snabel.

Men det er klart en art innen elefantfisk området. Vet jeg har sett bilder og navn på den på en eller anne side jeg var innom men husker ikke hva den heter. Det er vel egentlig bare å lete
Kroppen og fargen ligner på kjempe elefant fisken. Vår har ikke noe lysere områder på bak parti og hodet ligner mer eller mindre på en Black Ghost. Litt slik murene ansikt så derfor lurer vi på om d kanskje kan være en hybrid eller noe....
Det er neppe Black Ghost
Hei.

Dette er nok en Pollimyrus art vil tippe på castelnaui eller nigripinnis
Disse stiller stort sett de samme kravene som elefantfisken men blir noe mindre.

E
Fiskeelsker!
Det er neppe Black Ghost ;)

Hehe dette vet jeg. Vi har hatt black ghost før men syns bare at ansiktet lignet.
Erlend D Bertelsen
Hei. Dette er nok en [I]Pollimyrus [/I]art vil tippe på [I]castelnaui [/I]eller [I]nigripinnis[/I] Disse stiller stort sett de samme kravene som elefantfisken men blir noe mindre. E

Takker nå tror jeg vi er inne på noe her. Fant ved hjelp av dette en gruppe som kalles Mormyrids og dem er prikk like.

Takker så meget nåvet vi hva vi har og er nok ikke mange av dem
Det er slike tilfeller som er så kjekke,når zoo butikker får inn fisk de egentlig ikke har bestillt og som de ikke vet hva er.

Det er slik jeg har fått tak i 2 arter som ikke er veldig sjeldne her i Ålesund hvertfall
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap