En ukjent tetra med i posen til Kardinaltetra

Jeg fikk tak i nye kardinal tetra, men i posen var det en tetra som ikke er kardinal. Så det store sp.mål hvilen tetra er dette.??

Jeg så igjenom basen men fant ingen ting.

[External Image]

Andreas Bjørvik
Er halefinnen litt svakt rødfarget?

Er fettfinnen en rødfarge på?

Ligner littegrann på de jeg har,men er ikke helt sikker,isåfall så må det du ha være et annet kjønn enn mine.
#Bump#

Andreas Bjørvik
Jeg synes det ligner på lyktetetra.
Hva synes du?

Hadde det ikke vært for at kilen på halen ikke stemmer helt, så hadde jeg stemt på denne
... eller denne

Mest sannsynlig denne
Jeg vet ikke hva det er.

Fisken er mørke grå (hele fisken). Ved haleroten er det en sort og rød liten stripe. Toppfinen har en rød markering i roten av finnen. Ellers er alle finnen gjennomsiktige

Andreas Bjørvik
Hvis det er en ny fisk, så kan det jo hende den farger mer ut seinere... ?
kansje. Den kommer sansynligvis i fra samme område som Kardinal tetraen. Men jeg får se hvordan den blir om en stund.

Takk for svar alle sammen

Andreas Bjørvik
Her er et bilde til av den mystiske tetraen

Andreas Bjørvik

[External Image]
Jeg tror ikke det er Norsk flaggtetra, gattfinnen på Andreas sin fisk er annerledes. Jeg syns som Snuffeline det ligner en Lyktetetra, selv om bildet i basen avbilder en litt rundere fisk.
Jeg har spurt levrandøren som fisken (Kardinal Tetraen) kommer ifra og de kunne heller ikke svare på hva det er for noe. De sier at det dukker opp et par slike i ny og ne sammen med kardinal tetraen.
Jeg har sett i fiskebasen på lokasjon, der kardinalen kommer ifra men finner ingen tetra i det hele tatt som ligner på denne.
For meg ser det ikke ut som denne fisken er beskrevet ennå.

Men er det noen her som vet om en nettside som omhandler tetra fra A-Å

Eller om det er noen som vet om noen som har god greie på tetra.?

Andreas Bjørvik
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap