hvitprikker... trenger et svar

har bestilt eSHa Exit i dag, hvor lang levering har disse folka?

Tenkte jeg kunne ha litt salt i vannet inntil videre til jeg mottar pakken. Hvor mye salt skal jeg ha i vannet og hvor mange ganger pr. dag?
19 L med 2 sverddrager. Driver å øker tempen.
Laila Annie
har bestilt eSHa Exit i dag, hvor lang levering har disse folka?

Og "disse folka" er hvem? Er litt forskjellig leveringstid på nettbutikkene...

Det er vel Tropefisk eller Aquamanias du har handlet fra? Begge er det jeg vil definere som raske butikker, med høyt nivå på servicen.

Om dette sendes som brev i mårra, bør du ha dette fremme tirsdag eller onsdag, dersom posten ikke har gått i sirup (igjen!!).

Med tanke på artene du har i karet, ville jeg ikke vært i nærheten av karet med saltbørsa... Reduser heller tempen til romtemp, dette bremser utviklingen av parasittene. Eller benytt deg av temperaturkuren.

Når jeg først nevner arter; mektig fullt i karet ditt, mange av artene trenger artsfrender, andre trenger gigantkar (gibbiene vil etterhvert bli ca like lange som karet ditt :p)
bestilte fra tropefisk, bestillingen ble sent før i dag.

Disse 4 stakkers sverddragerne (som jeg kjøpte i går) er i eget kar nå. Kan det hende jeg dro med meg sykdommen fra butikken? Misstenker dette egentlig, da det ikke ar andre enn de 4 jeg kjøpte i går som har prikker nå på finnene. Eller 3 av de 4 har det, men jeg tok liksågreit alle 4 over i eget kar.

ang. gibbiene, den ene jeg har vil nok ikke bli like lang som karet jeg har i dag. Har de ikke optimale forrhold, vil vel dette gjerne bremse ned veksten og.
At de bremser ned veksten dersom de ikke har optimale forhold er dessverre ikke riktig. Pleco og gibbiceps vokser gjerne til max størrelse bare de har vann rundt gjellene. Andre fiske-arter kan bremse veksten noe i forhold til omgivelser, men altså ikke alle.
Siden fiskene så fort fikk utbrudd av parasitter, er det all grunn til å tro at disse bar på denne fra butikken side.
Selv ikke stresset med flyttinga alene skulle tilsi ett så raskt utbrudd.

Når det gjelder maller og plass: Disse vokser skjelden etter forholdene... Og det å tvinge en levende skapning til å være noe mindre enn den er skapt for, er ikke akkurat helt etisk korrekt Jeg hadde nok vært mektig pist om noen hindret meg i å nå min maksimale lengde (190++), og måtte vandre rundt som en dverg på 70 cm Bare for å sammenligne en ellers umulighet
ok, jeg vet at plass kan hindre vekst, men trodde det gjalt alt. Så det dere sier om at gibbien vokser seg max uansett kar, det visste jeg ikke.

Ja jeg tror garantert fiskene bar dette bra butikken av, for å være korrekt i klokkslettene og, så plasserte jeg fiskene i karet i går ettermiddag rundt 4, og i dag morrest runt 8 hadde de 2 til 3 prikker hver, på finner og hale. Mystisk fort for å komme i et nytt kar da.

Men da er mitt spm. Hvor høy er risken for at de andre fiskene i mitt kar er smittet ettersom disse sverddragene har gått ca. 15-16 timer sammen?
Laila Annie
Men da er mitt spm. Hvor høy er risken for at de andre fiskene i mitt kar er smittet ettersom disse sverddragene har gått ca. 15-16 timer sammen?

Det er ikke ett spørsmål om, men hvor hardt
Parasitten formerer seg raskt, og hele karet, med samtlige fisk, må behandles.
men du frank, det er ikke blitt noe hvite prikker i stor karet enda, der de var dissen timene. Er det nødvendig med medisinering nå? sverddragene har snart vært i 33 grader i 36 timer, å prikkene er blitt vesentlig mye svakere. di hadde bare mellom 1-2 hver, og nå har noen bare en igjen. ser ut som dette går fint med sverddragene i allefall. Vil jo unødig drive med tempen og medisin i det andre karet om det ikke er nødvendig.
Har ikke vært innom å fått svart på meldingen, har hatt mer enn nok med annet ett par dager nå.

Hvordan er det med fiskene pr dags dato?
Det at du sier at prikkene ble "svakere" tyder på at prikkene var noe helt annet enn hvitprikk. Disse er enten eksisterende eller ikke, de blir ikke mindre synlige ved behandling, før de faller av
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap