Liz H's pjattetråd/ akva-blogg (side 12)

Liz H
for sikkerhets skyld :-[B]Þ [/B]


Hey, det var et kult tegn! Hvordan fikk du til den aller siste der ?


Mona O:
Hold inne Alt-tasten, trykk så 0222 på det numerske tastaturet før du slipper alt-tasten igjen Þ
Akvariehobbyen går sin vante gang, men det oppdateres lite i denne tråden. Dels skyldes det at vannbytter er viktigere enn oppdateringer, og dels skyldes det irritasjon over kardemommeloven som har overtatt i litt for stor grad her på forumet....
Jeg tror høsten er her ?

Usikker på hvem som er de skyldige - jeg har ikke sett selve leken. Akvariet har C. atropersonatus, C. weitzmanni og C. pygmaeus.

Jeg holder en knapp på weitzmanniene, men vet ikke sikkert.




[External Image]


Knallbra bilde! Jeg har aldri før sett bilde av egg der man kan se yngelen med plommesekken inni. Lykke til med de små!
Morsomt med macrolinse!
Er når jeg tar sånne bilder (og irriterer meg over alle de bildene som blir uklare) at jeg får lyst til å skaffe meg et mer egna yngelkar - et som ikke er brunt og med riper
Utrolig bra bilde ,noe sånt kan jeg bare drømme om med mitt enkle digitalkamera

Det er visst høst ja :nikke:
- Og "barna" er visst ikke barn lenger. C. adolfoiene har vært litt hyperaktive i det siste, og under vannbytte i dag fant jeg noen ytterst få egg - jeg er noe usikker på om de er befrukta, men hva kan man forvente av førstegangs-lekere som ikke har fylt året engang da?

Håper det løsner for alle coryene på en gang nå - sånn at jeg kan fore opp en hel bøling og litt til av både det ene og det andre.
Jeg har fått en påminnelse på hvorfor jeg pleide å fore opp cory-yngel i en innredet tank. Har hatt to dødsfall på ynglene. (Som fortsatt har plommesekk) Det er jo ikke så mange, men siden det er få egg i utgangspunktet, merkes det jo godt. Frykter å miste flere...

Får lyst til å flytte dem over i det akvariet jeg har tenkt til å bruke som barnehave, men veit jo at det ikke er noen god idé det heller. Jeg får bruke dagen til å vurdere hvilket alternativ som er minst ille.

Har et par uklekkede adolfoi-egg som skal få nytt tilholdssted i dag, det er i alle fall sikkert.
Dødeligheten på coryyngelen ser ut til å fortsette, så i dag har de blitt overført til "barnehagen" - på skånsomst mulig måte selvsagt. Jeg stiller meg tvilende til at de overlever belastningen med flyttingen, men det så ut til at "steril tank" innebar den sikre død for dem, så da syntes jeg det var verd et forsøk uansett.

Jeg driver for øvrig og "øver meg" på oppforing av L-maller i yngeltank med kun luftesten og 200% vannbytte + vask av tanken 2 ganger pr døgn. Pr i dag er det ancistrusyngel som går der, men håpet er jo å få L-204-yngel etterhvert, og da er det kjekt med litt erfaring i denne typen oppforing. Her har det heldigvis ikke vært den dødeligheten som jeg opplevde med coryyngelen. Det kan sikkert ha betydning at ancistrusyngelen var større/ eldre enn coryyngelen da de kom over i oppforingstank.

Forer med nyklekket artemia i de fleste av akvariene mine om dagen, så håper det kan inspirere coryene til å fortsette på høst-yrheten sin


Rekene ønsker alle på AF en God Jul!

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap