Liz H's pjattetråd/ akva-blogg (side 2)

Er det ikke godt med slike samboere ? :0) Sånn kan jeg også oppleve, og jeg klager ikke ;0)
Ja - slike samboere liker vi!
Den eneste ulempen med at begge parter er like hardt angrepet av litersyken, er at det ikke er noen her som kan sette på bremsene


Å fy søren så herlig det var å få coryer i hus igjen! Har savna det så utrolig :o
Kan bli veldig mane fisk/kar, og veldig dyrt når begge er rammet ja, det kan jeg skrive under på, men pytt sann!
Gry
Kan bli veldig mane fisk/kar, og veldig dyrt når begge er rammet ja, det kan jeg skrive under på, men pytt sann!


Tihi - ja det er bare å lene seg tilbake og nyte galskapen
Som min mor sier; Det er ingen hobby dere har Gry, det er en mani! He, he.
Hm.... ja den har vi fått høre også :o

Men andre får synes hva de vil - vi driver med en hobby vi storkoser oss med - og det er alt som teller.

Andre får drive med frimerkene sine om de heller vil det - gjør ikke meg noe
Jeg er så enig, så enig.
Gry
Som min mor sier; Det er ingen hobby dere har Gry, det er en mani! He, he.

Fish is not a hobby, it's a lifestyle


Og Liz H, gratulerer så mye med en av de vakreste Coryene som finnes De er mine yndlinger, det er en Cory jeg alltid kommer til å ha!
Har du noen oppdrettsplaner med dem etterhvert...?
Mona O
Har du noen oppdrettsplaner med dem etterhvert...? ;-)

Hehehe - hva tror du?
En finfin artikkel og masse tilleggs-stoff finnes jo til og med på norsk *fnis*

Men de må selvfølgelig kondisjoneres litt først, da. Og helst vokse en smule til kanskje?
Men - etterhvert! Oh yeah!
Det er jammen merkelig - fra begynnelsen av november og til nå har vi ikke hatt corydoras i noen av akvariene våre. Og det har føltes både tomt og feil.... :o

Vi har riktignok aldri hatt adolfoi før, men andre coryarter har vi jo hatt.
Og endelig, endelig føles det rett når vi gløtter bort i 260-literen! For der svinser det 10 bebartede sjarmtroll rundt!

Akvariet deres er strategisk plassert ved sofaen og hvilestolen, selvsagt!


[External Image]
(Bildet til forrige innlegg. )
Nydelige
Gleder meg til fortsettelsen på denne tråden.

Når skal du kjøpe neste art med Corydoras....? He-he!
Corydoras i svevet!
Da jeg lastet inn de siste dagenes bilder på PC'n i kveld, kom dette litt morsomme og uvanlige cory-bildet opp. Måtte flire litt da jeg så det =)



Og så må jeg jo vise fram mallefar sjøl - han begynner etterhvert å kunne kalle seg en svært så produktiv herremann - og ikke rart han har draget på damene heller da - med det geviret på nesa!
Ha ha! Skikkelig alien-cory! Den mallen var da usedvanlig flott :0)
Ja, er'n ikke vakker!
Er glad han viste seg å være mann for oppgaven sin jeg - dama hans er jo en usedvandig diger ancistrusberte på sikkert borti 15 cm så :o Er såvidt ho kommer seg in i hula *tihi*
Ancistrusdame og apistogramma-bilder
På tide å presentere dama hans også. Denne frøkna er diiiiger! Hvordan de får plass inne i skiferhula begge to har jeg aldri skjønt!
Og så den sjarmerende mumitroll-leppa hennes da

Sitter ellers og teller på fingra om jeg skal gjøre en aldri så liten ommøblering i akvariene - og da ryker de to kranglefantene på det siste bildet i såfall over i selskapskaret...
Familietragedie :o
Mens vi har fartet i dag, har det tydeligvis gått hardt for seg hos apistogrammaene. De to hunnene har jo hatt hver sin ungeflokk rundt seg den siste uka - tilsynelatende hadde de funnet en slags harmoni/ våpenstillstand alle tre + barna. Våpenhvilen er definitivt over!

Er ikke så sikker på hvem som har syndet og gafla i seg barna - men noen har helt klart gjort det.
Dvs : den ene hunnen har fortsatt gjenlevende barn da.... Jeg gjetter på at hun er ganske mett også

Tror du "førstehunnen" tar det tungt? Neiiiida - ho benytter ungefri'en til å spille med finnene og flørte med hannen igjen ho veit du....!
Så i morgen er det nok nye egg igjen. Forstå det den som kan :S
Uffda!
Nå er jeg veldig ny innen den arten selv, men jeg mener å ha lest at barnevakt-instinktet øker hvis de har noen småfisk av en annen art å jage på... Mine er i selskapskar med sverddragere, så jeg vet ikke om jeg får mine til å yngle i det hele tatt... De ser litt betutta ut der de venter på at fóret skal synke ned til dem... og sverddragerne gjør sitt beste for å spise opp fóret som er på vei ned... :-/ Men jeg har funnet ut at jeg får gi dem litt godis som synker fort. De fikk smake reker i dag, og det fikk de heldigvis ha i fred
-Nei, som jeg tyter i vei
"Tyt" videre du Aggi Liker å lese kommentarer til innleggene mine

Stemmer det du sier med "dither fish" - har dem til og med i et annet akvarium, klar for oppgaven. Landet på Nannostomus trifasciatus (stor smykketetra) til denne oppgaven, siden de har fine små munner som ikke har så lett for å gomle i seg egg og yngel. Men har valgt å ikke ha dem oppi til apistoene, siden de ser ut til å fungere veldig fint uten.
Forrige kull med A. cf. agazissi telte 44 overlevende - så det holder igrunnen for en stund

Fortsatt har altså den andre hunnen yngelflokken i behold - og førstehunnen + hannen ser ut til å være i full gang med ny lek...
Jeg kan neppe slutte med artemiaklekking med det første
Vet du at du tar veldig flotte bilder, Liz? Og bildet av apistoene dine imponerer meg! Det burde ha vært sendt inn til fotokonkurransen, spør du meg!

Det var forresten ei diger ancistrusbærte du har! Selv om jeg ikke har noe på bildet å sammenligne med, ser jeg det på kroppsformen at hun er diger, ja! Og ei utrolig pen lita (eller ganske stor) jente Man kan si hva man vil om oppdrettsancistrus, men de er tross alt utrolig sjarmerende og ganske så vakre. Jeg liker jo gjerne fisk som er litt utenom det vanlige, men likevel har ancistrusene en spesiell plass hos meg. Så dermed har jeg faktisk 6 stykker av dem Og det er vel den sugemallearten jeg har flest av. Men nå er det jo også sugemaller som er hjertebarna mine. Jeg kan ikke komme på en eneste sugemalle jeg har sett, som jeg synes er stygg!

Forresten, Liz, hvis du liker store ancistruser: Jeg har en diger L-182. De ser ut som skikkelig forvokste ancistruser (de er jo strengt tatt ancistruser de også da, men jeg tenker på oppdrettsvarianten nå). De er rett og slett digre og utroooolig kule! Og sånn en vanvittig skog mannfolka har på nesen! Og du verden så morsomt det var å se den bli fanget inn. Dyrebutikkeieren fikk sannelig litt å jobbe med da ;-D For de er også like lynraske som de fleste sugemaller. Men når disse plasker i vannet, da står spruten! ;-D

Dessverre yter ikke bildene i fiskebasen rettferdighet til disse flotte fiskene. Jeg ser det også står at de blir inntil 17 cm. Njah! Jeg har en mistanke om at de egentlig blir litt større. Og de er vanvittig kraftige! Skulle ønske jeg kunne få tak i en dame til Småen! Tenke seg til hvilken parringslek det kunne blitt! Juhu!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap