Død fisk... Hva gjør jeg?

En av mine Corydoras julii har dødd i løpet av dagen så jeg når jeg kom hjem fra jobb.
Nå sitter det en eplesnegle og en amano reke på den og koser seg med festmåltid :/

Skal jeg ta ut fisken med en gang i tilfelle den har noe smittsomt eller skal jeg la reka og snegla spise ferdig?

[External Image]
Best å ta den ut da den vil begynne å råtne og gi ifra seg de stoffene som kommer av råtnende dyr,som du ikke vil ha for mye av i akvariet ditt.
Glemte å skrive at eventuell smitte kan oppstå også. Ser på profilen din at du har en lekebil oppi karet,om denne ikke er spesiellt laget for akvarium så ville jeg tatt den ut da den muligens kan gi fra seg giftstoffer av et eller annet slag som f.eks malingen på den.
Fredrik84
Best å ta den ut da den vil begynne å råtne og gi ifra seg de stoffene som kommer av råtnende dyr,som du ikke vil ha for mye av i akvariet ditt. :)

Tok den ut i går så fort snegla og reka var ferdige... ikke noe koselig å ha en død fisk oppi der.. ;P
Fredrik84
Glemte å skrive at eventuell smitte kan oppstå også. Ser på profilen din at du har en lekebil oppi karet,om denne ikke er spesiellt laget for akvarium så ville jeg tatt den ut da den muligens kan gi fra seg giftstoffer av et eller annet slag som f.eks malingen på den.

Lekebilen er ikke laget for akvarier nei, og skal snart fjernes, får ikke demontert den og vasket den inni så der har det blitt en del alger...
Hehe da var sikkert reka og sneglen litt mettere da :P

Bra du tar ut bilen
Men skal innrømme at den så litt artig ut oppi akvariet ditt
Så på profilen din, å la merke til bunnlaget ditt.
Det i seg selv kan vel vere grunnen til Corydoras døden.
Da det er vell grovt, og kvasst i kantene, og Cory'en kan skade seg på dette.
Cory'en vil ha fint, og glatt bund substrat...
TiE
Så på profilen din, å la merke til bunnlaget ditt. Det i seg selv [B]kan[/B] vel vere grunnen til Corydoras døden. Da det er vell grovt, og kvasst i kantene, og Cory'en kan skade seg på dette. Cory'en vil ha fint, og glatt bund substrat...

Leste litt om coryen -etter- at jeg kjøpte de, og fant ut det der...
Byttet bunnlag torsdag i forrige uke, men har ikke fått tatt nye bilder av dette enda...

Det er grus som er rund i kantene med sand oppå der igjen...

Tror det skal være bedre for dem...

legger ved to bilder jeg tok nå...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap