Sykdom hos discus

Overtok fire discus for ni dager siden. De hadde blitt tynne iløpet av siste uke før jeg overtok de og hadde ikke særlig matlyst. Første døgnene etter overtagelse gjemte de seg bak en stor rot. Iløpet av siste uke har tre av de (to på 6 - 7 cm og en på 10 - 12 cm) sånn smått begynt å spise og de er mer fremme og viser seg. ...men de er langt fra grådige i matfatet. Den største på rundt 12 cm gjemmer seg fortsatt og er sjelden fremme. Når den først kommer frem blir den jaget tilbake bak roten av de tre andre og en til (sjefen i karet) som jeg hadde fra før. Alle de nye fiskene har inn-hul mage og spesielt på de to største kan man skinte konturene av kraniet!

Er det riktig å medisinere disse fiskene med Discus Internal Parasite Treatment Pack fra ROCKY MOUNTAIN DISCUS? (Bestilte det for 8 dager siden, men det har enda ikke kommet).
Har også bestilt Flubinol, men den har heller ikke kommet.
...eller er det noe annet jeg bør prøve? Har Exit, Hexamita og eSHa 2000 liggende.

Bytter ca 10% vann daglig, 29 grader i vannet, ikke nitritt.
Forer med frosne mygglarver, hjemmelaget oksehjertefor og TetraDiscus.
omv
(Bestilte det for 8 dager siden, men det har enda ikke kommet).

Du også? I morgen er det 2 uker siden jeg bestilte, og jeg har ikke hørt et pip! Grrr... Så lang tid tok det ikke sist! Denne gangen har jeg ikke en gang fått en mail om at jeg må betale mer pga. portoen til utlandet (som jeg gjorde sist). Enten har de trøbbel med bestillingssystemet der borte, eller så ligger alle syke eller noe sånt. Jeg bare avventer at jeg skal få litt penger inn på konto (noe jeg egentlig trodde jeg skulle få i dag), slik at jeg har å betale den ekstra portoen med, så skal jeg kontakte dem for å høre hvor den blir av.
Selv bestilte jeg noe greier fra RMD på mandag kveld, og fikk i løpet av noen timer melding om at jeg måtte punge ut med ytterligere 6$ om jeg ville se snurten av varene
Ser i nettbanken at pengene ennå kun er ført opp som reservasjon, og liker ikke helt det... Om ikke noen får fingeren ut, har jeg ikke disse før etter påske, og det spørs egentlig om jeg da har behov for medisinene...
Sliter jæ... med 2 av 3 diskuser nå, en har gått til sultestreik, en er stygt skadet med århundrets sopp-angrep. Så ille at ikke engang esha 2000 har sniffet på å kurere dette. Erger meg noe voldsomt i disse dager, og hadde nok sitti på fjellet i dag og, om det ikke var ett pissevær.

Når det gjelder fiskene dine, omv, ville jeg ikke kjørt på med noen av medisinene før du er sikker på hva det er.
Har selv prøvd ut både E. 2000 og E. Exit, i kombinasjon, alene, i kombinasjon med vitaminer +++, uten at dette har økt matlysten til den sultestreikende karen. Er mektig sikker på at det her er snakk om tarmparasitter, og det kan høres ut som det er det samme hos deg.

Å starte en tulle-kur nå, vil kunne forsenke igangsetting av en virksom kur - når denne kommer.
Hadde nok selv sendt en e-post til RMD for å høre om stuffet er sendt, og når.
Det skal jeg banne meg gjøre selv også, om ikke pengene er "skikkelig" trekt fra konto i mårra.
akk ja!
Synd å høre at det er flere som plages med sykdom.
Har nå sendt mail til RMD for å høre hva som skjer. Hadde jo vært greit å vite hva tingenes tilstand er, så man slipper å stikke av fra jobb daglig for å sjekke postkassen.
Jeg har heller ikke hørt noe fra de ang bestillingen min fra RMD.
Bestillingen på flubinol fikk jeg tilbakemelding på samme dag!
Snakker om sola! Gjett hva som dumpet ned i postkassa mi i dag!
Dyrehagen
Snakker om sola! Gjett hva som dumpet ned i postkassa mi i dag!

Så du slapp unna med "lokalporto" :p? Kjekt, ikke sant
Frank Angell
Så du slapp unna med "lokalporto" :p? Kjekt, ikke sant ;)

Jepp. Men jeg antar at det hadde å gjøre med at det kom i konvolutt denne gangen, og ikke i eske. Det spørs om det tidligere har vært sendt som pakke, og at det nå er sendt som brev. Jeg bestilte ikke Prazi denne gangen, men middel mot innvoldsorm. Deilig å ha fått det i huset. Jeg tror jeg skal gi "trehjulssyklene" mine en omgang. (trehjulssykler er mine utrolig små og puslete brochis splendens). Det er de jeg kjøpte tidligere hos Tam på Alnabru, og som jeg har hatt så mye problemer med (er veldig sikker på at det er innvoldsorm). Dessverre har jeg allerede mistet 4 av disse fiskene, og har bare 3 igjen nå Puh! Jeg har hatt sykdom nok for mange år framover nå!
Tilfeldig bekjentskap
© heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap