Paletter med egg, varmekur pga. hvitprikk, egg/yngel døde?

Mitt palettpar la egg torsdag for en uke siden og alt har gått som beskrevet av andre her på AF: Hun for det meste i hula, han passer på i nærheten og passer på åpningen når hun en sjelden gang "må ut et ærend" (sulten stakkars).

Hula hadde de lagd selv under en sten (utrolig forestilling), så jeg har aldri fått innsyn i hvordan forholdene har vært for eggene, farge, mugg osv., men jeg har regnet med at alt har vært OK siden de har vært så flittige.

Hannen har de siste par dagene holdt på med graving på baksiden av steinen, helt intil pumpa, har nesten sett ut som om han har prøvd å lage en alternativ inngang til hula?

I går ettermiddag måtte jeg starte med varmekur pga. hvitprikk. Fram til tdlig i kveld har det sett normalt ut med palettene, men nå har "Frøkna" forlatt hulen og gjemmer seg bak de store plantene i karet. Han, "Sjefen", står og sturer under en stor rot. De gangene han ser henne blir hun jagd på samme måte som da de var nye i karet. Deretter gjemmer hun seg igjen og han står og sturer.

Begge har fremdeles flotte "leks"-farger, men ingen gidder å forsvare hula.

Tyder dette på at egg/yngel er døde?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap