Er det noe galt her??

Byttet vann i går... Hadde med vannprøve til zoo-butikken i dag og alt var helt fint. Det jeg syns er litt rart er at alle fiskene holder seg så langt opp i akvariet. Har guppy, sverddrager, molly, neontetra, algespisere og noen jeg ikke vet hva heter. Har også guppy-yngel i fødekar. Hva skjer? Hvorfor svømmer alle helt oppe i overflaten? De pleier ikke gjøre det.. Noe galt? Hørte i dag at det er valdig dårlig vann i Oslo så det har vel kanskje noe med det å gjøre..

E.

Inaktiv bruker
bruker du noe for å nøytralisere metaller,klor osv i akvarievann...det må du helst gjøre,eller jeg gjør det for å være sikker...kan virke som du har dårlig med oksygen i vannet...får å få mer av dette må du få fart i vannbevegelsen på overflaten,eller få en luftsten...
hva er temperaturen??
andre ting som kan innvirke er hvor mye fisk du har i forhold til akvariestørrelse,kan fort bli for mye.....
Takk for svar!!

Hatt i aqua sana, og nutron flora for plantene.. Tror kanskje det var litt høy temp der. Fått ned den nå, så nå er det mer normalt der. 24 grader nå.. Men det har kommet en del bobler/skum på overflaten... Hva er det? Er litt nybegynner..
cicelino
Byttet vann i går... Hadde med vannprøve til zoo-butikken i dag og alt var helt fint. Det jeg syns er litt rart er at alle fiskene holder seg så langt opp i akvariet. Har guppy, sverddrager, molly, neontetra, algespisere og noen jeg ikke vet hva heter.

Tipper at det er litt dårlig med O2 i vannet. Har du god bevegelse i vannflata?
Inaktiv bruker
helt ok,jeg er også ganske fersk,men kan si at oksygen er viktig for fisk og planter ,og har du en pumpe i akvariet er det bra om den kan plasseres slik at det kommer en del bevegelse på overflaten...det hvite skummet eller belegget kan være protein som legger seg som en hinne.kjøp en luftpumpe om du ikke har,de er ikke dyre..da lages det bobler og oksygennivået stiger...gradene bør ligge mellom 24 og 27....
håper det ordner seg for deg.....man får gjerne litt hetta når det er noe unormalt i begynnelsen.les så mye du kan,og benytt deg av forumet.lykke til
Har flyttet pumpa lenger opp så det er mer bevegelse i overflaten.. Jeg får lese og prøve meg litt frem så går det nok bra..

Takker igjen for svar.

Ha en fin påske alle sammen..
Tilfeldig bekjentskap
© ida camilla
Reklame for plussmedlemskap