Drømmen om DIY og den reelle mangel på verktøy og materialer.

Blir stadig imponert og inspirert av alle som lager de flotteste kar og dekorasjoner til sine fisk.
Tenker stadig at dette må jeg jo gøre selv en dag og så blir det lagt på vent...

Tenkte starte opp et glasskar jeg har i kjelleren og gå for denne løsningen, en løsning som burde være relativt enkel å utføre for et DIYnull som meg.

Blåmatte er bestilt på nett og kommer sikkert over påske (med min flaks). I mellomtiden har jeg kjøpt silikon som jeg håper går til akvarie. Det står nemlig ikke på, men er bilde av et akvarie på utsiden av tuben så tok sjangsen! Da er det glass det står på. Har trålet bergen etter glassmestere i dag uten sjangs. Skulle så gjerne hatt to rektangler, ca 30*4 cm, men det var søren ikke å få tak i noe sted.

Når jeg kikker rundt i div. tråder og blogger så virker det jo som om glass, glasskutter, sandpapir og annet nyttig verktøy er slikt folk har liggende. Jeg har altså ikke det, og når jeg ikke en gang får tak i glass er det fint lite jeg får gjort.

Er det flere som går med drømmen om DIY i magen men lider under en høyst reell mangel på materialer og verktøy?

Jeg var forøvrig en liten tur på biltema i dag og er av den oppfatning at halve Bergen har lagt påskeutflukten dit. Hvor resten av Bergen da tok veien? Jo, det må ha vært på Rema der jeg stoppet for å handle på veien hjem...

Har DU glass og/eller glasskutter, befinner deg i Bergen og har lyst til å gi en hjelpende hånd så jeg kan få gang på lillekaret mitt?

Jeg har fått tak i glass! (kom på at jeg hadde en gammel glasshylle liggende)
Mangler bare glasskutter!
Det er ikke allverden av verktøy en trenger for slike små "operasjoner"
Glass kan man bruke fra en billedramme, bare lim to plater sammen.
Glasskutter selges der verktøy selges, på alt fra europris til enkelte matbutikker. Selvsagt også på mer spesialiserte butikker

En glasskutter er noe en har i mange år, med kun litt DIY her og litt der. Med mindre man da gjør som meg; roter vekk dette vesle verktøyet, gang etter gang etter gang :p
Tilfeldig bekjentskap
© Margit Emilie Marita Isabel Wevang
Reklame for plussmedlemskap