Kan coryer drite mygglarver?

Kan coryer drite røde mygglarver, eller er det innvoldsorm på vei ut pga. medisinering med Flubenol. Hvis det er det sistnevnte, blir jeg kvalm...
Jo, Corydoras kan godt drite myggelarver
Jeg vil nok satse på at det er tarmparasitter som kommer ut. Det er vanlig at disse drites ut mer eller mindre hele når de er daue. Har fantastisk liten tro på at en fisk som cory ikke fordøyer mygglarvene, i alle fall såpass at de ikke er gjenkjennerlige

Tips: gi artemia, enten levende eller frosset. Artemia har en meget god evne til å rense tarmen for døde parasitter
Ulempen er at du blir ennå kvalmere
Jeg ville hørt litt på Kim Mathiasen Han har ganske bra peiling på Corydoras Jeg kjenner til Kim fra [URL=www.Corydorasworld.com ]www.Corydorasworld.com [/URL](Ian Fullers sider) og jeg møtte han også på GAK møtet i november -06, han var der samtidig med Ian Fuller. Han er fra Danmark som dere ser av brukerinfoen.

Det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt, Inger Anne, er at det er veldig veldig sjelden at Corydoras rammes av innvollsparasitter. Det står forøvrig i en bok jeg har; "sjelden eller aldri" tror jeg det sto. Det har noe med hvordan tarmsystemet og innvollssystemet deres er utformet.

Basert på det, ville jeg tro at sjansen for innvollsparasitter er liten.

Hvilken farge er det på det som kommer ut forresten?
mona o
Hvilken farge er det på det som kommer ut forresten?

Røde, selvsagt Samme farge som røde mygglarver.
Det var avskyelige mengder som kom ut av den ene coryen (ihvertfall mens jeg studerte dem), og kun denne. Ettersom det var en av de store c-140, var det plass til mye i denne kroppen. Jeg har aldri sett noe sånt komme ut av en cory før, og tanken på innvoldsorm gjorde det mildt sagt disgusting. Jeg var kvalm i to timer etter å ha sett det.

Artemia skal bli. Jeg tror jeg har noen frosne i fryseren, samt at artemiaklekkeren er i gang.
Jeg har selv en flok C-140, og hos disse fisk har jeg observeret myggelarve-drit når de spiste voldsomt mange myggelarver.

Tak for de fine ord Mona
Tilfeldig bekjentskap
© jarleeika
Reklame for plussmedlemskap