Noen som driver med MC her??

Hei!
Lurte på om det er noen som driver med mototsykler her...? Skal ta lappen nå i sommer og er på utkikk etter tøy og utstyr.. Den sykkelen jeg mest sannsynlig skal kjøre er en gammel Kawasaki KE 250 82/83 modell type offroad lettkjørt.. Samboeren til mamma har en sånn stående som han skal prøve å fikse til meg.. Sykkel er sykkel! Hehe..
Lurte på om noen hadde meninger å komme med ang utstyr, merke, hjelm, bukse (lav/høy med seler) osv.. Tips tas imot med takk!
Det eneste som er klart er at det blir hjelm med solvisir så man slipper å skifte visir med været, og at det blir tekstilklær og ikke skinn, da dette vel er mer chopper stil.. (ikke nødvendigvis da, men vil ha tekstil!) Hehe..

Mannen min driver mye på med meg.. :P
Tja...
Kjører lettsykkel, kjører nok opp til mellomtung i høst.

Kjøp god hjelm aller først. Viktig at den passer, og da kan du ikke tenke pris. Noe solvisir har jeg aldri hatt bruk for.
Skinnklær er også en fordel, da de er mye tryggere (og penere, uansett hva du kjører). Om du finenr bra tilbud får du de også like billig.
Fordelen med tekstil er vel at du enklere finner sett der du kan glide sammen bukse og jakke. Har veldig lyst på det selv. Om ikke må du nesten ha seler.

Bruk feltstøvler fra militæret som sko. Like trygge, og du kan faktisk gå med dem når du er av sykkelen.
Om du tilfeldigvis er pro-Palestina er palestinaskjerf suverent varme og enkle å tilpasse hjelm og jakker.

Når du først får sykkelen er det like greit at du ikke gjør sånn som meg og skal tøffe deg så jævli at det resulterer i at du tryner andre dagen, ikledd jeans. Ævve.
Driver med motorsykler ,,
Kjører ikke på veien , men kjører Dragracing.

Har ikke så mange tips å komme med ,, men kjør forsiktig

Ang. skinnklær og tekstilklær; Skinn er det som gir best beskyttelse hvis man kræsjer/tryner, men det finnes også mye bra tekstilklær for tiden, som beskytter ganske bra.

MC Darup

Hihi....heldig du er dah!!.....

Jeg kjører sykkel også forresten...vrooomm...skal ut fra vinterlagring i løpet av påska! (I hope...)
Selvfølgelig er det noen med sykkel her.
(Kona driver ikke nok med meg så jeg kjører.)

Har litt forskjellig, men en Yamaha WR 426 er en jeg kjører mye med tidlig på sesongen. Ikke veldig ulik den du skal kjøpe den. Akkurat nå står den som enduoro, men jeg bygger den om til motard nå og da så blir det forandring

Mitt tips til kjøre utstyr er, skal du kjøpe nytt, Kjøp i sverge det er billigere.
Og når det gjelder Skinn eller stoff, er jeg vel enig med CrazyFish93
lær er best.
Men det er blitt mye bra tekstil klær også.
Vidre vil jeg anbefale og ikke spare på hjelmen bruk litt tid og finn en som passer og er av kvalitet.

Og sist men ikke minst kjør med hodet og velkommen som biker.

MC Darup

Hehe..

Takker for svar.. Kjører dere med bukse uten seler eller med? Det er en ting jeg har tenkt litt på serru.. Blir det ikke glippe når det bare er en liten glideløs bak, og ikke helt rundt? Men det ser litt bedre ut enn med seler kanskje..?
Hjelm er bestilt og kommer i dag. Husker ikke hva den heter, men den virker grei (kosta 2500) og har ekstra solvisir noe jeg biller meg inn (innbiller meg!) at er litt praktisk mht lav sol osv..
Har også vært innom en honda butikk og sett litt på klær.. Da de ikke hadde jenteklær (eller nesten ikke noen klær igjen egentlig) så bestilte hu opp ett par bukser og jakker til meg så jeg kan prøve.. Bra service!
Skal bare innom ett par steder til nå, og sammenligne, men tror det blir der.. De hadde innmari tøffe sko der, sanne gaerne ett-eller-annet..Virka ordentlig gode og ganske stive, så det håper jeg blir bra..

Skal bli morsomt å begynne å kjøre....
Jeg nøyer meg med å sitte på, har ikke tenkt til å ta motorsykkellappen men greit med en luftings av og til. Ikke så deilig å sitte på med R sykler da, ikke verdens beste stilling bakpå der :P

Foretrekker fire hjul selv, og siden jeg har cabriolet så blir det vind i håret uten hjelm Men det blir nok noen turer å sitte på med en kamerat i sommer, han kjører Suzuki GSXR 1000, man må stole på folk når man sitter på med slike beist :P
Hehe.. så på bilder av udyret nå ja, og det er LITT forskjell fra det jeg skal ha..
Når det en gang kanskje skal bli ny sykkel, er det noen som har meninger om åssen sykkel da?? Eller i det minste ett bra nettsted der man kan få rimelige sykler..?
Har fått tak i klær nå forresten.. Nå er det bare alt det andre som står igjen, hehe..
Hmm..hva mener du med solvisir ?? sånn sota greier ?? Er igrunn skumle greier hvis du kommer inn i en mørk tunel..det er solbriller også da..

Ellers kjører jeg også mc da..en Honda 750 four K0 fra 1970. Den første superbiken som ble produsert.

Til alle som kjører mc.. ta det for guds skyld rolig de første turene om våren. Husk at du gjerne er litt stiv og uvant med sykkelen i starten.og at strøsand etter vinteren kan ligge i svinger enda..
Det er alt for mange som ryker utforbi i svingene nå på våren pga.glemte kjøreferdigheter...

TA DET MED RO I STARTEN !!!
Det er sånn hjelm jeg mener:
http://www.reddogmotorcycles.co.uk/uploads/images/s-RedDog4560shop.jpg

Med ekstra visir så man slipper å bytte ved lav sol feks, og bare kan vippe det opp i tunneller og om kvelden.. Man kjører ikke med det hele tiden hvis man ikke vil liksom.. See??

Og jeg skal ta det med ro i starten! Hehe.. Kan jo ikke kjøre ordentlig enda engang.. Så håper jeg det går bra..
Inaktiv bruker
*Ayla*
[QUOTE=MC Darup] Mannen min driver mye på med meg.. :P

Hehe..

Takker for svar.. Kjører dere med bukse uten seler eller med? Det er en ting jeg har tenkt litt på serru.. Blir det ikke glippe når det bare er en liten glideløs bak, og ikke helt rundt? Men det ser litt bedre ut enn med seler kanskje..?
Hjelm er bestilt og kommer i dag. Husker ikke hva den heter, men den virker grei (kosta 2500) og har ekstra solvisir noe jeg biller meg inn (innbiller meg!) at er litt praktisk mht lav sol osv..
Har også vært innom en honda butikk og sett litt på klær.. Da de ikke hadde jenteklær (eller nesten ikke noen klær igjen egentlig) så bestilte hu opp ett par bukser og jakker til meg så jeg kan prøve.. Bra service!
Skal bare innom ett par steder til nå, og sammenligne, men tror det blir der.. De hadde innmari tøffe sko der, sanne gaerne ett-eller-annet..Virka ordentlig gode og ganske stive, så det håper jeg blir bra..

Skal bli morsomt å begynne å kjøre....

Hei,
Jeg er ganske fersk, tok lappen i fjor høst etter å ha strøket på første oppkjøring (møkka sensor, kjørte kjempe bra jeg ;o) )
Jeg har en Virago 750, Yamaha, som er min store stolthet.
Når det gjelder kjøreutstyr, har vel det meste blitt sagt her. Jeg bruker skinn klær (mannen min synset det er hottest!), selebukse, da det er mest konfortabelt å kjøre med. Jeg har god hjelm uten sota visir, bruker heller solbriller når solen er kvass. Jeg bruker og militærsko som kjøresko, men svigerinna mi tryna på sykkelen i fjor, og da delte skoen seg, og hjalp heller lite.. så mulig jeg må se meg om etter nye sko.

Vil ellers bare legge til at det er kjempekult å kjøre sykkel, det gir en helt egen frihetsfølelse. Men, kjør som om ingen ser deg i trafikken, altså, deffansivt! Lykke til med lappen :o)
Noen som vet om noen bra sider om MC da? Gjerne med forum og der man kan lære litt.. Hittill har jeg vært på bike.no...
Pleier å lese litt på denne siden noen ganger . Også på denne .
*Ayla*
Noen som vet om noen bra sider om MC da?

Må jo bli hjemmesiden min det da :P

(Sorry, jeg kan ikke dy meg. Jeg digger denne tråden hihi)

Hilsen MC Darup
Motorsykkel
Siden jeg så en til med gammel Honda,må jeg legge en link til klubben for gamle Hondaer her.
Har selv en CB 500 Four fra 1972
Fyrer opp etter vinteren nå i helga.

http://www.classichonda.no/
ÅÅÅhhhh Guuuuuuud jeg drømmer om å finne en gammel Honda cb750 (pre 78) som jeg kan kjøpe og pusse opp. Sikleeeeeeee :o) Noen som vet om??????
Drømmeprosjekt
DIgger helt denne her!

Du bølin - Du er heldig du. Syyyyk av misunnelse
TomLewis
ÅÅÅhhhh Guuuuuuud jeg drømmer om å finne en gammel Honda cb750 (pre 78) som jeg kan kjøpe og pusse opp. Sikleeeeeeee :o) Noen som vet om??????

Står jo stadig noen gamle cb750 til salgs på classichonda sine sider eller så har du autodb.no eller finn.no
ble lagt inn en cb750 på classichonda ved midnatt men prisene på disse syklene begynner å bli stive.
har hatt både 350 , 750 og den 500 jeg har nå
Må faktisk si at jeg synes 500èn er den beste av de.
den er veldig lettkjørt,750 må du jobbe litt mer med i svingene
men på langturer er vel kanskje en 750 å foretrekke
litt billigere å få tak i en 500 også
deler er ganske lett å få tak i.
Det du ikke finner i norge har jeg bestilt fra England og Holland

Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap