Cherrybarbe (Puntius titteya) (side 2)

Såpass ja, flott at han har fått til et stort og fint rede
Tenkte jeg skulle prøve meg på pygmeguramiene mine når cherrybarbene har forlatt redet.
er langt fra sikker noen overlever da,er i selskapsakvariet og jeg får ikke til å flytte det,er så stort! men kan håp
Sånn nå har yngelen fått noe javamose, så de finner sikkert noe spiselig der
Kjøpte den forresten av Frank angell, takk for handelen nok en gang
Yngelen vokser, men det går tregt.
Hatt noe frafall, men er enda en god del igjen som jeg håper klarer seg.
Hua er full av rogn igjen så klarer ingen seg, prøver vi igjen

Er fast bestemt på at jeg skal klare og få frem Cherrybarber.
Fikk du ikke tak på avskalla artemia? Har fremdeles en liten dæsj i veska mi, så bare kom innom i morra.
Det var på If i sjøgata ja?
Har ikke noe mulighet for og stikke innom før etter halv 4, går skole, så er ikke ferdig før da, unntak av torsdag og fredag.
Så hvis dere har åpent enda da, kan jeg stikke innom.


Yngelen har jeg flyttet over i et annet kar, uten sand, siden jeg plagdes noe fælt med og få slamsugd skikkelig. Flyttingen gikk bra og yngelen lever, og vokser (håper jeg).

Om en to ukers tid skal jeg prøve en gang til med samme paret.
Men da har jeg forhåpentlig vis skikkelig for til yngelen.
jeg prøvde meg på å få til egg jeg også! Flyttet 5 fisk til lillekaret og lot de være der 1 døgn. Nå er det masse små der De leker som besatt i hovedkaret hele tiden men med alle de andre innbyggerne blir det dårlig med yngel. Jeg har sandbunn i lillekaret og vet det er vanskelig å holde det helt rent. Vurderer å slamsuge med meg sanda ut ,hvertfall det meste av den så det blir enklere å holde det rent Uansett,yngel er alltid morsomt!
Så bra
Håper du får dem til.
Mine yngel vokser sakte mn sikkert. Er ikke lenge nå til jeg skal prøve en gang til, hoa er full av rogn nå igjen!
Psykfallet
Det var på If i sjøgata ja? Har ikke noe mulighet for og stikke innom før etter halv 4, går skole, så er ikke ferdig før da, unntak av torsdag og fredag. Så hvis dere har åpent enda da, kan jeg stikke innom.


Er åpne dører til 4, men torsd. og fred. er jeg der bare til 3-1/2 4. Hvis du ikke kommer i morra, kan jeg legge det i konvolutt, og be de i skranken gi det til deg. De små må jo ha mat!!
Hehe, selvfølgelig må de ha mat.
Har bestillt over nett nå, men aner ikke om akvasia er så mye og stole på, men får se, yngelen lever foreløpig på en finknust blanding av: tetra min, tetra menu, tetra betta, malletabeletter og et for fra matbutikken. så er ei salig blanding dem får:P

Men dem ser ut til og like de, siden de spiser det. Noen er såpass store nå at du kan se kulemage på dem, å antydning til farge (svart/brunaktig kamuflasje)

Sånn da har jeg fått tak i avskallede artemia egg, så nå skal det bli fart i veksten hos de små:P
Da har Cherryene lagt egg igjen, håper det blir noe av dem, er en del
Men nå har iallefall yngelen skikkelig for, da jeg har skaffet meg avskallede artemia egg.

Et lite bilde av Foreldrene nettopp satt inn i tanken, innredet med svart rullestein, javamose og algeball.
Eggene klekkes relativt raskt synes jeg. Vet ikke hvor lang tid det skal gå, men her går det toppen 24 timer. Er en god del wrigglers i karet nå.
Foreldrene er flyttet tilbake til oppholdskaret og blir foret på frosne myggiser
Tempen i vannet variere alt ifra 23C til 28C, men ligger som oftest stabilt på 26-27 grader.
Det første kullet ser ikke ut til og ha tatt noe særlig skade av noe temperatursvingninger.
Yngelen er vell frittsvømmende om en 4-5dager.
Hei har selv 10 av disse nydelige fiskene.Ser dem leker store deler av dagen. Men yngel blir det ikke,har for mange Platy og Guppy,som sikkert spiser alt de kommer over.
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap