Eplesnegler

Har bestilt meg eplesnegler som jeg regner med at kommer med posten i morgen
Lurer på hva dere har gjort når dere har fått dem i hus, skal de bare puttes rett oppi karet, eller skal de tilvendes på noen måte?
Karet mitt er på 54 liter, har en del planter (10 stykk). Karet er ikke ferdig innkjørt, men fikk beskjed av han jeg har bestilt sneglene fra at jeg kunne begynne med snegler nå. Skal bli kjekt med litt farge og liv oppi der

Lene
Jeg pleier alltid å ha dem i en skål eller bøtte først. Da får jeg sjekket hvem som er i live og hvem som ikke er det ved ankomst. Når de begynner å krabbe oppover kanten på bøtta, vet jeg at de "er i farta" og i live
På den måten blir også vannet sakte varmere og romtemperert, etter å ha vært i den kalde transporten.

Du kan godt tilvenne dem vannet i karet på vanlig måte som med fisk, men jeg har aldri gjort det...*host* De har veldig skittent vann ved ankomst (de skiter i posen underveis), så pass på at du ikke får med noe av det vannet i akvariet. Tilvenningen er derfor kjekt å gjøre i bøtte, du kan ta litt og litt av akvarievannet oppi bøtta med en kopp f.eks.
hmmm
Mener du at jeg skal putte vannet de kommer i oppi en bøtte, så fylle på litt etter litt med vann fra karet?
Hvor lenge pleier du å la de ligge i bøtten før du mener at de som ikke rører på seg er døde?
Ble kanskje litt dumt spurt dette her, men jeg prøver nå lell
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap