Noken som kjenner til?

Noken som kjenner til Fluval 204? Er den god nok til 225 litern min? Føler liksom at eg burde ha noke bedre. Og kordan fester eg den sånn at den ikkje viser så godt inni karet? Irriterer meg at den står ut i karet. Ser på bilde kordan den stikker ut i karet.
Er røret for langt,er d bare å kutte det..
Se denne linken. Hvis du logger deg inn, får du alle bildene oxo. :o)

http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=13897
Fluval 204 (nyere modeller heter 205), blir alt for liten til ett 225L akvarie. Pumpen er fra fabrikat spesifisert til kar opp til 200L. Vi som har drevet en stund med dette, er vel stort sett helt enige i at dette er overdrevet info.
Selv ville jeg ikke benyttet filteret i noe større enn kar på 140-150L.

Røret festes til glasset med sugekoppene (fulgte dette ikke med??). Siden det er for langt; kapp det med en baufil, det er fort og enkelt
Ja eg hadde liksom for meg at den va for liten! Trur eg må kjøpa meg ei ny når lønno komme Noken som har ein ide til ka eg kan velga?

Såg og på dei bildene på nettakvariet om denne pumpa. Min ser ikkje sånn ut inni i det heile tatt. I min er det jo mange steiner på en måte?
Til ditt kar, ville jeg nok gått for enten en Eheim 2028, eller en 2026 i kombinasjon med den du har. Har begge disse selv, og det er kanonbra filtre.
Jo mer\ bedre filtre, jo bedre for både deg og fiskene

Det kan være at filteret ditt er bygget opp med annen filtermasse enn hva det orginalt leveres med. "Steinene" er trolig ehfisubstrat, ett av markedets beste filtermedier.
Dette øker faktisk den biologiske kapasiteten til filteret utrolig mye, i forhold til hva som er oppgitt fra fabrikaten. Ulempen, er at man bremser vannstrømmen mye, men dette kan løses med å sette inn ett enkelt pumpehode (her vil jeg anbefale Maxi-jet med Proflow svamp).
Her er omtale av Eheims ProII (2026+2028), Maxijet og Proflow
Så kan du lese litt på forhånd
Tusen takk Men må eg ha dei i kombinasjon altså? Må visst finna ein løysning på plassproblemet mitt eg:P

Setta inn et ekstra pumpehode? På den gamle? Hehe, dette skjønner eg fint lite av må eg innrømme:P
Du må ikke kjøre to filter, men for å spare litt penger, kan du kjøpe ett mindre filter enn hva du trenger, om du skulle kjørt med bare ett.

Når det gjelder pumpehoder: Om du følger linken, ser du bilder av Maxi-jet. Dette er frittstående pumper, mest beregnet for å skape litt mer vannbevegelse i karet. Men siden en får en spesiell svamp en kan sette på disse, forhindrer man at yngel blir fiskefarse (les: yngel gjennom en pumpe er ensbetydende med at yngelen ikke lever når den kommer ut. Hel er den heller ikke), samtidig som du får litt bedret filtrering. Proflow fjerner masse av partiklene mange opplever i vannet, og er noe jeg har i flere kar (og flere blir det )
Ok, skjønne. Men eg lure på om eg bare ska kjøpa ei pumpa så kicke ass aleina, og så ha den andre eg har no i reserve tilfelle eg finne på å kjøpa meg et kar til ein gang. Komme litt ann på prisen såklart. Eg har jo ikkje peiling på ka sånne ting koste, men da finne eg jo fort ut
Med en enkelt pumpe som skal ta seg av både filtering og strømsetting av vannet, vil jeg på det varmeste anbefale Eheim 2028. Denne finnes i en utgave der varmeelement er montert i bunnen, og du slipper derfor en løs kolbe i karet. Da heter den 2128

2028 leveres i perioder som edition-utgave, med filtermassen med i prisen for en meget billig penge

Følg linkene, så ser du prisene
Jupp, det er 2128, altså den med varme og hele styret innebygget Noen kroner billigere enn på Tropefisk var den også.
PS: Når du bestiller for over 2000.- hos Webzoo, er det gratis frakt (ikke akvarier og slikt). Kan være lurt å plukke med seg litt fôr etc.

Siden dette er en editionpumpe, regner jeg sterkt med at filtermassen følger med, selv om det både står at den gjør det, og ikke gjør det
Kult Då ska eg kjøpa litt div trur eg

Hehe, ja eg såg og at da stod både og der:P Men eg satse på at da følge med.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap