Mine flotte Ciklider

Har hatt 2 stk Palettciklider i knappe 3 uker nå, og det virker som de allerede har funnet seg til rette og kanskje lagt noen egg. I allefall så er det fult vakthold i kokosnøtt hula mi, og de stakars SAE'ene min jages rundt av en beskytende far vær gang de passerer steinen midt i akvariet.

Mens frøkenen tilbringer tiden inni hulen og gjerne kommer ut med kjeften full av sand før hun spytter det på toppen av den voksende topen i front.
Har lagt ved noen bilder, skal bli gøy og se utviklingen her, murlig jeg må prøve å få tatt ut de 2 største SAE'ene og omplassere disse midlertidlig

Dessverre er nøtta så dyp og mørk invendig at det er klin umurlig å se noe inni den, det er faktisk så mørkt der at fisken i seg selv blir borte da den svømer inn...

Beklager at det ble litt rare farger på 2 av bildene, men syns de ble så fine bortsett fra dette at jeg måtte ta de med. (kunne sikert ha fiksa dette i photoshop hadde jeg giddi :P )

Jøssemeg hun har jobbet ivrig ja!!

Nydelig paletter, den knallrosa magen

Er nok yngel på gang ja.
flere bilder
tenkte jeg skulle få ut litt flere bilder av Ciklidene
I dag har det skjedd.
I dag oppdaget jeg at yngelen til mine palettciklider har klekkt, de var ute og svømte litt med noe som er den største samlingen av yngel jeg noen gang har sett. Fikk tatt et par bilder mens de var ute å "luftet" barna...

vil tippe på mellom 20-30+ i antallet. var ikke helt lett å telle. Er heller ikke så lett å se de på bildet da de har samme farge som sanden

Da jeg begynnte å studere bildene jeg har tatt så klarte du faktisk ikke å se de overhodet mot sanden, da kropen har helt lik farge som sanden og øynene går inn som små svarte sandkorn.. noen steder ser du de hvis du ser nøye etter. Men mot nøtta ser man de gått.

De fleste stedene sanda virker mørkere befinner det seg yngel

Jeg ser mange!

Paletter på tur med ungeflokken er et herlig syn ja
Tenkte jeg skulle gi en update på denne tråden, desvere så er det nok noen som har forskynt seg godt av de stakkars små.. er bare 3 små igjen nå.. eller små og små.
De begynner faktisk å bli ganske store også...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap