Moduler av isopor???

i og med at BTN moduler er så inni det hel¤%&#& dyre så tenkte vi faktisk å prøve å lage moduler av isopor..noen som har gjort det? Tenkte å lage noen store siden karet er på 530 liter. Men lurer egentlig på om de bør være hul inni? Ser jo at det modulene man kjøper er hul. Vet ikke om akvariesilikonen klarer å holde på en stor klump med isopor..? om det da er bedre at den er hul? Hm.. noen synspunkter ønskes
Driver å bygger moduler av isopor, nå... jepp akkurat NÅ:0)
Skal settes i malawi karet til sommeren.
Har bilde av den føste delen
Denne skal jeg sette i karet i kveld, for å se hvordan den blir seende ut med alger.
Lager modulene i isopor nå, å bestemmer meg om jeg skal bruke sand og silikon, eller Hey'di K11 + KZ, når jeg får se den første med alger...
Bilde er tatt av nedre høyre modul (isopor, med to lag sand)
konge :)
takk for svar. Har du hult ut dine moduler? Den så kjempe fin ut. Hvilke sand har du brukt? Og hvilke farge blir det evt med heydi?
Sanden er henta i fjæra.
Ja, den er hul.
Isoporen ble bygget som en boks først, så formet.
Det er et gulv av ca 4mm tykk skifer, for å holde det nede.
Hey'di blir litt lysere.
Skal bruke biltema sand, å vil ha litt kontrast.
Høres veldig bra ut. Ligg gjerne ut flere bilder underveis. også når de er kommet i karet
Fant ut i går ettermidag, at det var enklere å lage en hel vegg... :p
Invisterte i to 10cm plater isopor, på 120x60
Her skal det fylles støvsuger poser
Sikker ca 50-70% av isoporen som skal vekk...
Går for Hey'di produktene + farge tilsetning.
Nederste bildet, sett fra bunden...
hehe ja det er gjerne lettere det Ser jo meget lovende ut. Var å kjøpte meg to 10 cm plater igår jeg også får se om jeg begynner idag
men jeg skal først prøvemeg på moduler. Ligger ut bilder når jeg begynner
Har du sett i DIY-artiklene her på forumet?
Tror det er en del nyttig info der

Mvh Sondre.
Tja...:p
Sjekk den DIY siden her, istede...
En som har fått til et meget bra resultat, av en DIY-bakgrunn.
Takk for masse gode tips. Akkurat no e det 17-18 grader i bergen så jeg sitter meg ikke ned med modulene i dette været. Men skal ligge ut bilder etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kr Dahlen
Reklame for plussmedlemskap