Feilmerking av fisk?

På den lokale Tropehagen butikken har de en fisk de kaller for "Rød Leopard Pleco". Denne har jeg forsøkt og søke etter så og si over alt uten resultat. Jeg har spurt på butikken om mere info også, der sier de at den står som det i bestillingsliten. Butikken er nyoppstartet så de er ikke kommet helt inn i rutinene og hvordan alt fungerer enda. Så jeg har forståelse for at de ikke klarer og skaffe meg info på stående fot. Så derfor så tenkte jeg at jeg skulle spørr her om det er noen som har vert bort i lignende?
Be dem sjekke på listene sine. Leopardplecoer er såpass kostbare at dem vanligvis ankommer butikken med både artsnavn og L-nummer
Har sjekket listene sine. Står bare rød leopard pleco. Selges for 98,-
Kjedelig når butikken på død og liv skal bruke populærnavn på fiskene sine!!
Min kjære kom en gang hjem fra butikken med to stykk "leopardpleco"
Dette viste seg å være to stykk L-001.

Om de het noe med "rød", kan verken han eller jeg huske akkurat nå, men det kan ikke utelukkes.
Jeg vil anbefale deg å ta en titt i basen og se om de muligens får fisken fra samme leverandøren og at det kan være denne.

Regner med at også denne tropehagen-butikken får fiskene sine fra imazo, og de listene er fulle av tullete navn!
Har faktisk vært borti at det har sett ut som at det har stått "ordentlig" navn på fisken, men det har senere vist seg å være bare tull.
Samme gjelder populærnavn.... Stor forskjell på navnene i sverige og her... Hvilket gjør det ganske vanskelig til tider å vite hva det faktisk er for en fisk.
Så ikke for å ta butikken i forsvar, men akkurat der må nok sansynligvis leverandøren ta sin del av skylda..... Desverre er ikke alle zoo-ansatte akvarieeksperter heller, så de er litt avhengige av listene fra leverandøren desverre.
Malldrian
Kjedelig når butikken på død og liv skal bruke populærnavn på fiskene sine!! ;-)

Uff, selvfølgelig mener jeg leverandøren til butikken...
Slik går det når jeg skriver innlegg så tidlig om morgenen :-S

Regner med at min lokale butikk også får fiskene sine fra Imazo, så det forsterker jo mistanken om at dette dreier seg om L-001.
Tror jeg må ha meg en tur på butikken og se for etter minnet kan den faktisk ligne på L-001. Se om jeg får tatt meg ett bilde også.
Litt dårlig bilde. Men den var ikke så fotogen. Stakk av før jeg fikk tatt flere...
Kan det være denne?
Altså L001/L022
Cassandra
Kan det være [URLBLOCK1]? Altså L001/L022

Dersom du leser litt lenger oppe så ser du at jeg synest den ligner. Men jeg er ikke sikker.
Har det også i en butikk her
ser at innlegget her er litt gammelt, men satt å så gjennom her og kom inn på den, i en butikk her kaller de også den for og det latinska navnet er Glyptoperichthys joselimaianus alltså er det L001 L022
På de svenke listene står gibbiceps/plecostomus som leopardpleco og rød leopardpleco er gibbiceps/L-001. Syntes i blandt de tuller mye på imazo...
Anitarus
Syntes i blandt de tuller mye på imazo...

Jeg synes de tuller mye på Imazoo hele tiden, jeg. Jeg har sett fryktelig mye feil derfra. Ikke rart dyrebutikkene sliter med å få ting riktig, når det de får levert er feil hele tiden.
Jepp, Imazo kaller konsekvent og uten unntak Corydoras trilineatus for Corydoras julii.... Ikke rart butikkene er påståelige. De har jo sett samme navnet på listene i årevis og tror de vet hva de snakker om... Corydoras trilineatus er det ingen som har hørt om, og dessuten er navnet for vanskelig å skrive og uttale. Alle synes C. julii er mye enklere og penere å skrive :p
Er nok en L001 det der. Dvs en vanlig pleco. Ihvertfall mitt beste "tips".
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap