- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Rot til 19 liter
Rot til 19 liter
Inaktiv bruker
Postet 10.04.07 kl 23:02
Endret: 10.04.07 kl 23:03
Tror kanskje det blir finest med rota bak ihvertfall
Syntes du burde grave den tynneste "armen" nede i sanda, også ha bare den tjukkeste "armen" som stikker opp.. Hvis du skjønner ?
Også med planter på eller foran rota tror jeg det blir kjempefint
Men på mener jeg feks javamose o.l ;D
Legg ut bilder når du har tatt den oppi da !
Syntes du burde grave den tynneste "armen" nede i sanda, også ha bare den tjukkeste "armen" som stikker opp.. Hvis du skjønner ?
Også med planter på eller foran rota tror jeg det blir kjempefint
Men på mener jeg feks javamose o.l ;D
Legg ut bilder når du har tatt den oppi da !
Postet 10.04.07 kl 23:05
Endret: 10.04.07 kl 23:07
Aquascaping
Jeg ville droppet rota. Synes den blir litt vel voldsom. Gå for en eller to mindre røtter og fest javamose, anubia eller windeløv på. Prøv deg med en sort gress eller Hemianthus callitrichoides "Cuba" i forkant. Javamose kan også brukes til å dekke grunnen. Ganske enkel plante å få til. Kjøper du en god kladd mose, deler den opp og fester den på noen mindre steiner her og der vil den etterhvert bre seg utover og dekke bra. Den vokser fort.
Postet 10.04.07 kl 23:22
Inaktiv bruker
Jeg kan jo dele rota da.
Må si hat jeg ikke hadde tenkt å ha den den veien den står på bilde, heller legge den ned og eventuelt feste den i veggen slik at fiskene kan svømme under.
Må si hat jeg ikke hadde tenkt å ha den den veien den står på bilde, heller legge den ned og eventuelt feste den i veggen slik at fiskene kan svømme under.
Postet 11.04.07 kl 15:12
Rot
Har ei rot som er ganske stor i midt eget kar. Sånn i ettertid ser jeg at den er for stor. Men, om du har den helt bakerst. Så kan det fungere likevel
Postet 11.04.07 kl 15:22
En rot er ikke for stor før en må bygge om armaturet for å få lokket på karet
Selv liker jeg godt at røtter er store. Dette gir ett helt annet inntrykk av karet. Fiskene virker mer natrurlige i størrelse, sett opp mot det totale inntrykket ett akvarie kan\ bør gi.
Jeg ville plassert rota i bakkant av karet, prøv deg fram for å finne rett vinkel på alle akser. En rot kan være bøtt-øgly fra en side, men fantastisk vakker fra en annen
Selv liker jeg godt at røtter er store. Dette gir ett helt annet inntrykk av karet. Fiskene virker mer natrurlige i størrelse, sett opp mot det totale inntrykket ett akvarie kan\ bør gi.
Jeg ville plassert rota i bakkant av karet, prøv deg fram for å finne rett vinkel på alle akser. En rot kan være bøtt-øgly fra en side, men fantastisk vakker fra en annen
Postet 11.04.07 kl 17:44
Inaktiv bruker
Da har jeg lagt i rota, fikk festet to planter på som var festet fast i skifer stein i mangle på andre ting, ble litt bedre fargeharmoni uten skifer i karet.
Litt mye luftbobler ennå og litt grums, tok et vannbytte med det samme siden jeg plaserte fisken i en bøtte med akvarievann for ikke å skremme den så altfor mye.
Litt mye luftbobler ennå og litt grums, tok et vannbytte med det samme siden jeg plaserte fisken i en bøtte med akvarievann for ikke å skremme den så altfor mye.
Postet 12.04.07 kl 20:16
Endret: 12.04.07 kl 20:18
Postet 12.04.07 kl 20:27
Inaktiv bruker
Odd Espenjeg syns det akvariet ble kjempe fint jeg! hehe... [B]det var en fin rot å;P[/B]
Takk
Postet 12.04.07 kl 20:30
Frank AngellEn rot er ikke for stor før en må bygge om armaturet for å få lokket på karet :D
Helt enig,derfor har jeg nå kjøpt meg 2 digre røtter og skal ha hvertfall 1 til som skal i karet mitt som jeg får i sommer :p
Jeg synes det er flott når fisker svømmer mellom røtter,da spesiellt grenete røtter. Det er bare herlig
Postet 13.04.07 kl 01:26